نمی‌دانیم دردهای اصفهان را کجا بیان کنیم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: احتمال زلزله در گذشته اصفهان پایین بود اما اکنون این استان با وجود فرونشست در خطر است، تابستان امسال به مردم اصفهان با تانکر آبرسانی شد و نمی‌دانیم این دردها را کجا بیان کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز (یکشنبه) در دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور دو تن از نمایندگان اصفهان در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان معین تهران تعریف شده و اما مشخص نیست برای این معین بودن چه زیرساخت‌هایی برای این شهر فراهم شده و آیا ایجاد زیرساخت‌ها دغدغه مسئولان است یا خیر؟

وی تاکید کرد: به صراحت می‌گویم که اگر مشکلی برای تهران ایجاد شد، اصفهان نمی‌تواند این مسئولیت را انجام دهد زیرا خود دچار معضلاتی است که باید برای آن معین تعیین شود. با وجود آنکه فرونشست، آب، خاک و هوا اصفهان در معرض آسیب است، کدام استان معین اصفهان است؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: احتمال زلزله در گذشته اصفهان پایین بود اما اکنون این استان با وجود فرونشست در خطر است، تابستان امسال به مردم اصفهان با تانکر آبرسانی شد و نمی‌دانیم این دردها را کجا بیان کنیم

وی تصریح کرد: شهر اصفهان باید هزینه بعضی موضوعات در سطح ملی را متحمل شود و مدیریت شهری باید این هزینه را پرداخت کند مانند مهاجرت که در شهر اصفهان بالای ۵۰ درصد بوده و نتیجه کوتاهی‌ها و مشکلاتی است که در این مجال قابل ذکر نیست.

قربانی با بیان اینکه منابع آلوده کننده‌ای در استان وجود دارد که منافع آن مربوط به کل کشور است تاکید کرد: هزینه‌ای که این معضلات به استان تحمیل می‌کند باید در بودجه‌های عمومی دیده شده و سهم اصفهان در پاسخ به این مشکلات در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: مترو اصفهان باید به شبکه ریلی سراسری متصل شود بنابراین توسعه مترو باید در بودجه‌های ملی پیش‌بینی و دسترسی مردم به آن تسهیل شود.

کد خبر 523158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.