ضوابط مصرف انرژی برای ساختمان‌های اصفهان تدوین شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید همانگونه که قوانین در سیما و منظر رعایت می‌شود، ضوابط مصرف انرژی نیز برای ساختمان‌های موجود و ساختمان‌های تازه احداث، مشخص شود که تدوین این سازوکارها در استان و شهر نیاز به هماهنگی در حوزه شهری و استانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید امیر سامع امروز (یکشنبه) در دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور دو تن از نمایندگان اصفهان در مجلس برگزار شد، با تاکید بر لزوم پیگیری نمایندگان مجلس برای جریان دائمی آب در زاینده‌رود و صیانت از حقوق حقابه‌داران این حوضه آبریز، اظهار کرد: اصفهان از لحاظ زیست محیطی وضعیت بسیار بدی داشته و میزان ورودی آب به زاینده‌رود و جریان آن تا گاوخونی نگران‌کننده است.

وی افزود: با این حال به نظر می‌رسد مسابقه‌ای در مصرف آب در استان ایجاد شده و هر بخشی احساس می‌کند باید سهم بیشتری ببرد لذا باید همزمان که حقابه زاینده‌رود مطالبه می‌شود از ظرفیت‌های استان در بخش آب و انرژی صحیح استفاده شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف به ویژه در ساخت‌وسازها باید مبتنی بر مقررات ملی ساختمان، تأکیدات نظام مهندسی و شرکت‌های توزیع برق و آب و فاضلاب در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: باید همانگونه که قوانین در سیما و منظر رعایت می‌شود، ضوابط مصرف انرژی نیز برای ساختمان‌های موجود و ساختمان‌های تازه احداث، مشخص شود که تدوین این سازوکارها در استان و شهر نیاز به هماهنگی در حوزه شهری و استانی دارد.

سامع گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف در استان می‌توان در یک طرح دو ساله به صورت آئین‌نامه‌ای و اجرایی این موضوع را دنبال کرد.

کد خبر 523155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.