کاهش ۴۰ درصدی آتش‌سوزی نسبت به سال گذشته

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: میزان آتش‌سوزی‌ها نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته و دلایل انسانی و طبیعی در آن دخالت داشته است.

قدیر موسی‌خانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آتش سوزی در بوستان فدک قزوین اظهار کرد: ساعت ۲۱ تماس‌های زیادی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی برقرار شد که بوستان فدک دچار آتش سوزی شده است، بلافاصله تیم مهار حریق با تجهیزات و امکانات در محل حاضر شد و توانستند آتش را مهار کنند.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و آموزش‌های لازم که به سازمان‌های شهرداری داده شده است، گفت: حجم آتش به دلیل وزش باد دائم در آن منطقه به صورت خطی گسترش یافته، اما به خاطر علف زنی سازمان پارک‌ها از گسترش آن به محدوده پارک جلوگیری شد کلاس‌های مختلفی را برای باغستان و پارک‌ها برگزار تا از بروز آتش سوزی پیشگیری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در آتش سوزی بوستان فدک تلفات جانی یا جراحت نداشتیم که پس از برسی کارشناسان علت حادثه را جوشکاری باغداران که در مجاورت بوستان فدک هستند اعلام شد، اما اقدامات پیشگیرانه در خصوص زدن علف‌های هرز مانع از خسارت به تجهیزات و اماکن بوستان شد.

موسی‌خانی ضمن توصیه به مردم گفت: از انداختن بارهای پلاستیکی حاوی آب که نور خورشید را متمرکز می‌کند یا فلزات که جذب گرما می‌کنند خودداری کنند تا باعث آتش سوزی نشود، امسال به دلیل آموزش‌های لازم و کاهش بارندگی و خشکسالی ۴۰ درصد آتش سوزی‌ها کمتر بوده است و اقدامات پیشگیرانه در خصوص باغستان با طرح آتش بر انجام شده است.

وی گفت: سازمان آمادگی دارد کلاس‌های آموزشی در خصوص مهار آتش و اقدامات پیشگیری و خدمات ایمنی را به نهادها، شهروندان و کشاورزان ارائه دهد تا شاهد رشد فرهنگ ایمنی و پیشگیری در جامعه باشیم.

کد خبر 523147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.