اصفهان مظلومی است که ظالم تلقی می‌شود/ برای زاینده‌رود آب در هاون نکوبید

رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار و آب شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما نمی‌پسندیم که نماینده‌ای از یکی از استان‌های همجوار به صراحت علیه اصفهان صحبت کند و نمایندگان استان در مجلس هیچ موضعی نگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز (یکشنبه) در دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور دو تن از نمایندگان شهرستان اصفهان در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: چندین سازمان، نهاد و گروه برای رفع معضل آب و زاینده رود فعالیت می‌کنند، اما در واقع هیچکدام کاری پیش نبرده‌اند و برای اصفهان آب در هاون کوبیدن شده در حالی که در استان‌های همجوار اقدامات منجر به منفعت شده است.

وی افزود: اسناد می‌گوید که مطالبه جدی وجود ندارد؛ نمایندگان مجلس سخنگوی اصفهان هستند، ما نمی‌پسندیم که نماینده‌ای از یکی از استان‌های همجوار به صراحت علیه اصفهان صحبت کند و نمایندگان استان در مجلس هیچ موضعی نگیرند؛ این سکوت حقی برای مسئولان این استان‌ها پیش آورده و اصفهان مظلومی است که ظالم تلقی می‌شود.

رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار و آب شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: این کمیسیون ویژه در شورای اسلامی شهر ۹ عضو دارد، بنابراین باید با حساسیت بیشتری به این موضوع نگاه شده و از این ظرفیت استفاده شود تا اتفاق مبارکی برای شهر اصفهان بیفتد.

گلستان شهدا پروژه شاخص اصفهان باشد

نادرالاصلی همچنین در نطق میان دستور خود در این جلسه گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و برای زنده نگه داشتن شور حسینی در شهر پیشنهاد می‌شود فضایی شبیه به فضای پیاده روی اربعین ایجاد تا مشتاقان بتوانند از نقاط مختلف به سمت گلستان شهدا حرکت کرده و در مسیر موکب‌هایی راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: برای زنده نگاه داشتن محرم و صفر الزاماتی وجود دارد و با وجود آنکه مردم و هیئت‌ها نقش پررنگی در آن دارند، حضور و هزینه شهرداری در این راستا می‌تواند اثرات فرهنگی زیادی در شهر داشته باشد لذا باید از تمام ظرفیت‌ها برای زنده ماندن فرهنگ اربعین استفاده کرد.

رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار و آب شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هفته دفاع مقدس ادامه داد: اصفهان خاستگاه و پایگاه شهدا بوده و توقع می‌رود به مسئله شهدا نگاه متفاوتی شود لذا شهرداری فارغ از دیگر سازمان‌های مرتبط باید از فرصت هفته دفاع مقدس استفاده کرده و به فرهنگ شهادت و شهدا نگاه ویژه‌ای کند.

وی افزود: به عنوان متولی شهر وظیفه داریم از شهدا و جانبازان و خانواده‌هایشان که مغفول مانده‌اند حمایت کنیم و زمینه بروز و ظهور یک اقدام درخور و در شأن آن‌ها را فراهم کنیم و چهره‌های شاخص شهر در دفاع مقدس، دفاع حرم و حتی دفاع از سلامت را در گردهمایی‌هایی تجلیل کنیم.

نادرالاصلی با بیان اینکه گلستان شهدا باید به عنوان یک پروژه ویژه و جداگانه بررسی شود، خاطرنشان کرد: گلستان شهدا نه تنها از دیدگاه سمعی و بصری زیبایی‌هایی دارد بلکه از دیدگاه فرهنگی و نماد شهدا نیز هنوز جای کار بسیار دارد. بنابراین باید با همکاری نهادهای ذی‌ربط کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدا تشکیل و به آن نگاه و توجه بیشتری شود.

کد خبر 523139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.