شورای شهر اصفهان طرح شفافیت را بررسی می‌کند

سخنگوی شورای شهر اصفهان با اشاره به بررسی طرح شفافیت در این شورا گفت: طرح شفافیت بر ایجاد مشارکت و اعتماد بیشتر شهروندان به مجموعه مدیریت شهری تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان، رئیس شورا در نطق خود به مسائل مختلف از جمله مناطق کم برخوردار و ارتقا کیفیت زندگی مردم اصفهان اشاره کرد؛ موضوعی که در اولین روز کاری شهردار نیز مد نظر قرار گرفت و شهردار پس از تجدید میثاق با شهدا در اولین بازدید و برنامه میدانی خود در منطقه کم برخوردار حصه به عنوان یکی از مناطقی که از لحاظ زیر ساختی، فرهنگی و اجتماعی کمبود دارد، حضور یافت.

وی افزود: انتصابات فراگیر، دور از حاشیه و با سرعت بیشتر در مسیر خدمت گذاری به مردم، برگزاری پرشکوه مراسم اربعین و فراهم شدن زمینه بازگشایی مدارس بر اساس آنچه در قوانین در حوزه اختیارات مدیریت شهری است، دیگر موارد مورد تاکید در نطق پیش از دستور جلسه امروز بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در صحن علنی امروز شورا، میزبان دو نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بودیم که اعضای شورای شهر نظرات خود را در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل زیست محیطی، آب و بحران‌های مختلف که شهر اصفهان با آن روبرو بوده و فرصت‌های مغتنمی که در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی که با آنها مواجه هستیم، مطرح کردند.

وی ادامه داد: کمبودها در حوزه قوانین و مقررات شهرداری، صیانت از حقوق کارمندان شهرداری‌ها و شهروندان و لزوم هماهنگی مناسب میان شورای شهر، نمایندگان مجلس و دیگر بخش‌های حاکمیتی و دولتی دیگر مواردی بود که در جلسه امروز اعضای شورا بر آن تاکید کردند.

صالحی افزود: تاکید شورا بر این است که با یک صدایی می‌توان باری از دوش مشکلات شهر برداشت و باید از نقاط قوت و فرصت‌هایی که در شهر اصفهان وجود دارد، استفاده کرد.

وی افزود: نمایندگان مجلس یک گزارش از وضعیت عمومی کشور، استان و شهر ارائه کرده و بر لزوم هم افزایی دستگاه‌ها در رابطه با مسائل اصلی شهر اصفهان از جمله مسئله آب و بحران‌های زیست محیطی و مسئله فرونشست زمین و مسائل دیگر به ارائه نظرات پرداختند.

صالحی با اشاره به تاکید بر شکل‌گیری یک قرارگاه منسجم اجتماعی برای کنترل و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تاکید کرد: در بخش دیگری از جلسه نطق‌ها و نظرات اعضا مطرح شد، همچنین به بازدید گروهی از اعضای شورای شهر از مراکز اجتماعی از جمله مراکز نگهداری از کارتن خواب‌ها، مرکز نگهداری از زنان بی سرپناه و شیرخوارگاه نرجس اشاره شد.

وی با اشاره به طرح‌های واصله به صحن شورا گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که امروز اعلام وصول شد، طرح شفافیت بود که بر ایجاد مشارکت و اعتماد بیشتر شهروندان به مجموعه مدیریت شهری تاکید دارد و در نتیجه آن تلاش‌هایی که برای شفافیت در حوزه اقدامات، تصمیمات، هزینه کرد و قراردادها تا امروز اتفاق افتاده، خروجی آن در بسترهای مجازی قابل رصد است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این طرح در سه فصل پیگیری شده و به صورت تخصصی در کمیسیون‌ها با موافقت اعضا بررسی می‌شود و خروجی آن برای تصویب به صحن علنی ارائه خواهد شد.

کد خبر 523137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.