نحوه مراقبت از دانش‌آموزان در برابر بیماری کووید-۱۹

از آنجایی که هنوز کودکان واجد شرایط دریافت واکسن کرونا نیستند، بزرگسالانی که با آن‌ها در ارتباط هستند باید حتما به صورت کامل واکسینه شده باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این اعلام شده بود که کودکان معمولاً کرونای خفیف یا بدون علامت را تجربه می‌کنند، اما گسترش گونه دلتا ویروس کرونا باعث شد این گروه از افراد نیز نوع شدید بیماری را تجربه کنند. علاوه بر این، از آنجایی که هنوز کودکان واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، در معرض خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. با توجه به اینکه ممکن است در آینده نزدیک مدارس بازگشایی شوند، باید نکاتی در این مورد رعایت شود.

ضرورت استفاده از ماسک در مدارس

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اخیراً اعلام کرده است که استفاده از ماسک بهترین روش پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته شده است؛ بنابراین لازم است همه افراد اعم از کسانی که واکسینه شده‌اند و افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند از ماسک استفاده کنند. در صورتی که مدارس باز شوند نیز مقامات مربوطه باید اطمینان حاصل کنند که همه دانش آموزان، معلمان و دیگر کارکنان مدارس از ماسک استفاده می‌کنند و همه اقدامات پیشگیرانه را رعایت می‌کنند.

دریافت واکسن کرونا توسط والدین و معلمان

از آنجایی که هنوز کودکان واجد شرایط دریافت واکسن کرونا نیستند، بزرگسالانی که با آن‌ها در ارتباط هستند باید حتماً به صورت کامل واکسینه شده باشند. بنابراین لازم است معلمان، والدین و دیگر کارکنان هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کنند تا میزان انتقال بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا کند.

تهویه مناسب کلاس‌های درس

همه کلاس‌های مدارس باید به دستگاه‌های تهویه هوای مناسب مجهز شوند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ویروس کرونا در محیط بسته از طریق هوا و ذرات معلق در هوا منتقل می‌شود، بنابراین توصیه شده است که پنجره‌های کلاس‌های درس همواره باز باشد و از دستگاه‌های تهویه هوای مناسب نیز استفاده شود.

انجام دادن تست کرونا

بهتر است قبل از فرستادن فرزندان خود به مدارس والدین و فرزندان آزمایش کرونا بدهید تا مطمئن شوید به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نشده‌اید. معلمان و کارکنان اداری نیز باید پیش از بازگشایی مجدد مدارس تست کرونا را انجام دهند. این اقدام خطر انتقال بیماری به دیگران را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و به حفظ سلامت خود فرد نیز کمک شایانی می‌کند.

حضور تعداد کمتر دانش‌آموز در کلاس‌های درس

علاوه بر اینکه همه افراد باید به منظور پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ اقدامات بهداشتی پیشگیرانه را رعایت کنند، لازم است تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس‌های درس کاهش پیدا کند. از آنجایی که کودکان نباید نزدیک به یکدیگر بنشینند، بهتر است جمعیت کلاس به نصف کاهش پیدا کند. در این صورت فاصله اجتماعی بین دانش آموزان حفظ می‌شود و خطر انتقال بیماری کاهش می‌یابد.

کد خبر 523063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    این چیزایی که جنابعالی نوشتید در حد حرفه ،پنجره یا تهویه چطور تو زمستان غرب کشور باز باشه یا برای تست کرونا باید یا پول داشته باشی بری آزمایشگاه خصوصی و یا بری تو صف سیصد نفره تا نوبتت بیاد هر کس سالم هم باشه بره تو این صف ها کرونایی برمیگرده یا بحث واکسن این واکسن های چینی کارایی انچنانی ندارن خیلی از افراد دو دوز رو زدن و بعد مدتی فوت شدن با کلاس چهل نفره و کمبود شدید معلم این حرفها همش کشکه کشک ،این دستور العمل ها برای آلمان و انگلستان و سوئد و کشورهای جهان اول نوشته شدن که فرد تو خونه و یا مغازه جلو خونش پر از تست کروناست و کلاس ها کم جمعیت و واکسن ها عالی و سیستم اموزشی قوی دارن و نه برا بدبخت بیچاره های ایران