شناسایی و جایگزینی ۲۵۱ درخت خطرآفرین سطح شهر قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: ۲۵۱ درخت خطرآفرین در سطح شهر شناسایی‌شده که با مجوز کمیسیون ماده هفت حذف‌شده و درختان نارون چندساله جایگزین آن‌ها می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون ماده هفت اظهار کرد: در این جلسه ۱۹ درخواست مطرح شد که از بین آن‌ها شش پرونده مربوط به واحدهای شهرداری بود.

وی با بیان اینکه پنج پرونده نیز شخصی بود که در خصوص قرارگیری درخت مقابل درب پارکینگ و مزاحمت درختان بوده است اضافه کرد: هشت پرونده دیگر ارجاع شده به کمیسیون در خصوص بازدیدهای به‌عمل‌آمده در کمیسیون ساماندهی مربوط به درختان خطرآفرین شهر بود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تاکید کرد: ۲۵۱ اصله درخت خطرآفرین در کمیته ساماندهی شناسایی و معرفی‌شده بود که در کمیسیون مطرح و مجوز حذف و جایگزینی آن‌ها با درخت جدید اخذ شد.

جوادیان با تأکید بر اینکه تمام این درختان با نهال چندساله نارون جایگزین می‌شوند، خاطرنشان کرد: گونه‌هایی که بیشتر در گروه درختان خطرآفرین حذف می‌شوند اکالیپتوس است که شکنندگی بیشتری داشته و انحراف به سمت خیابان یا پیاده‌رو دارند.

وی ادامه داد: درختان نارون، پده و… نیز در این دسته قرار دارند که به دلیل انحراف، پوسیدگی و یا آلودگی هستند؛ البته درختانی هم با فاصله نادرست با درختان دیگر در دهه‌های گذشته کاشته شده که شناسایی‌شده و حذف می‌شوند.

کد خبر 523023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.