۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
آتن شهر دوستدار معلول می‌شود

شهردار آتن، کاستاس باکوئیانیس ، از ورزشکاران و اعضای هیئت یونانی بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۲۰ به دلیل کسب ۱۱ مدال در توکیو طی مراسمی استقبال کرد و خبر دوستدار معلول شدن این شهر را به ورزشکاران داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، باکوئیانیس ضمن قدردانی از پارالمپیکی‌ها اعتراف کرد که شهر آتن در چند دهه گذشته اشتباهات زیادی را در رابطه با معلولان مرتکب شده است؛ وی اذعان کرد که حمل و نقل و حرکت آزادانه برای افراد دارای معلولیت در آتن بسیار چالش برانگیز است زیرا شهر از نظر فراهم آوردن قابلیت دسترسی به اندازه کافی مناسب عمل نکرده است.

شهردار خطاب به ورزشکاران، برنامه‌های شهرداری برای بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت را اعلام کرد و گفت: "ما می‌خواهیم شما در شهر مانند استادیوم‌ها و استخرها احساس آزادی کنید. شما سزاوار احترام شهر هستید. "

باکوئیانیس قبل از اعلام پروژه‌ها و برنامه‌های آینده، خاطرنشان کرد که "هیچ عصای جادویی وجود ندارد" و اجرای طرح‌های جدید به زمان زیادی نیاز دارد؛ شهردار آتن پنج پروژه‌ای را معرفی کرد که انتظار می‌رود کیفیت زندگی در آتن را برای معلولان بهبود ببخشد.

آتن شهر دوستدار معلول می‌شود

ابتدا، شهر به دنبال ایجاد زیرساخت‌های قابل دسترس در مدارس است تا به دانش آموزانی که از نقص حرکتی رنج می‌برند در جابجایی و تردد کمک کند. به طور ویژه، آتن در ۲۳۶ مدرسه سرویس بهداشتی قابل دسترس برای توان خواهان ایجاد می‌کند و در ۱۸۵ مدرسه سطح شیب دار نصب می‌کند. اگر نصب رمپ در ساختمان‌های خاصی امکان پذیر نباشد، شهر بر احداث آسانسور سرمایه گذاری می‌کند.

شهرداری استانداردهای دقیق طراحی را برای حرکت و جابجایی افراد دارای معلولیت در همه پروژه‌های جدید پایتخت اعمال خواهد کرد.

این شهر ۴۰۰ پیاده رو را با بودجه ۲۴ میلیون یورویی بهسازی خواهد کرد.

استخرهای شنا در گودی و کولوکینتوس مجهز به آسانسورهای پیشرفته و ویلچرهای جدید می‌شود.

آخرین پروژه شامل نصب ۹۰۰ سنسور روی سطوح شیب دار برای جلوگیری از پارک کردن غیر مجاز است که باعث انسداد مسیرها برای ویلچرنشینان می‌شود. هنگامی که راننده بی احتیاط روی سنسور پارک می‌کند، پلیس هشدار دریافت می‌کند و برای حل مشکل اقدام می‌کند.

آتن شهر دوستدار معلول می‌شود

کد خبر 522946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.