زندان منشا آسیب‌های اجتماعی در کرج است

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات اجتماعی و آسیب‌ها در کرج ناشی از وجود زندان است

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد چپردار در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان البرز که پیش از ظهر امروز (شنبه) در صحن شورای اسلامی کرج انجام شد، نیز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، حضور فرمانده انتظامی در پارلمان محلی را به فال نیک گرفت و همکاری همه جانبه دو بخش را عامل وقوع رخدادهای مفید و مؤثر در شهر ارزیابی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات اجتماعی و آسیب‌ها در کرج ناشی از وجود زندان است، اضافه کرد: مدیریت شهری به عنوان یکی از اعضای اصلی دخیل در اجرای طرح خروج زندان از محیط شهری از هر گونه اقدام مرتبط حمایت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج از مسئولان نیروی انتظامی استان خواست با انجام پیگیری‌های لازم، به این معضل بزرگ شهری که مورد درخواست شهروندان نیز هست، پایان ببخشند.

وی در بخش دیگری به برخی ویژگی‌های این دوره از شورا اشاره و اذعان کرد: از خصوصیات بارز دوره ششم شورای شهر، برخورداری از تحصیلات آکادمیک و سابقه حضور اعضا در مدیریت شهری است که این مهم، تصمیم گیری و پیگیری امور شهر را تسهیل و تسریع می‌کند.

لزوم توجه به آموزش زنان در پیشگیری از جرم

فاطمه منعمی رئیس کمیته بانوان، کودک و خانواده شورای اسلامی شهر کرج ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی در راستای برقراری امنیت در جامعه، اظهار کرد: پلیس بنا بر وظایف ذاتی خود بیشترین حضور را میان مردم دارد و می‌تواند به عنوان یک رابط این تعامل را به شکل منجسم با کمیته بانوان، کودک و خانواده شورای شهر برقرار کند.

وی به موضوع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: این کارگروه درصدد است تا آسیب‌های اجتماعی را احصا و در عین حال دغدغه‌های مردمی را نیز به مسئولان و فرماندهان انتظامی در شکل‌های مختلف انتقال دهد تا با تعامل شاهد اتفاقات خوب در شهرمان باشیم.

رئیس کمیته بانوان، کودک و خانواده شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: ارائه خدمات و برنامه‌های آموزشی و پیشگیری بخصوص به بانوان کمک می‌کند تا در زندگی تصمیم‌های مناسب‌تری اخذ و بیشتر با حقوق خود در جامعه آشنا شوند.

رویکرد شورا در رسیدگی به مناطق کم برخوردار

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج نیز در ادامه این نشست با اشاره به شعار دوره ششم شورای شهر کرج مبنی بر رسیدگی به مناطق کم برخوردار، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات این نقاط، تجهیزات و امکانات ترافیکی است.

وی افزود: برخی از مناطق کرج از جمله حصارک و اسلام آباد دارای کوچه‌هایی باریک با طول بسیار زیاد است که فاقد تابلوهای راهنمایی و رانندگی بوده و سردرگمی فراوان رانندگان برای مسیریابی را به همراه دارد.

سعیدی تاکید کرد: البته این معضلات تنها با نصب تابلوهای ترافیکی قابل رفع نیست؛ آنچه در این نواحی اولویت دارد ایجاد تغییرات وضعی در معابر و خیابان هاست که انتظار داریم این مشکل با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی هر چه سریع‌تر رفع شود.

این عضو شورای شهر کرج در ادامه گفته‌های خود به اهمیت امر پیشگیری در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: همکاری نیروی انتظامی برای تهیه اطلس فرهنگی شهر که در شورای فرهنگ عمومی استان در حال تدوین است می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

لزوم بهسازی نقاط حادثه خیز کرج

همچنین مسعود محمدی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به لزوم بهسازی نقاط حادثه خیز کرج، اظهار کرد: ۵۴ نقطه حادثه خیز در کرج شناسایی شده که بهسازی در ۴۴ نقطه از آن اجرایی نشده است.

محمدی اشاره به لزوم اجرای سرعت گیر در برخی نقاط که منجر به حوادث شدیدی می‌شود، اظهار کرد: جان شهروندان برای مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیریت شهری آماده هرگونه همکاری برای اصلاح این نقاط است.

وی با اشاره به وضعیت حمل و نقل عمومی در کرج، خاطرنشان کرد: کمبود سیستم حمل و نقل عمومی در مناطق کم برخوردار یکی از مهمترین معضلات اهالی این مناطق است.

محمدی با اشاره به ارتباط مستقیم جرم با کیفیت خدمات عمومی در مناطق کم برخوردار، افزود: امید داریم تا چهار سال آینده با افزایش خدمات رسانی به مناطق کم برخوردار آمار جرم خیزی را در کلانشهر کرج کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه حمل و نقل هوشمند ارتباط مستقیمی با پلیس راهور دارد، خاطرنشان کرد: بودجه‌های شهرداری محدود است اما تصمیم داریم تا سال آینده در خصوص شهر هوشمند و حمل و نقل عمومی چشم‌انداز ۱۰ ساله شهر کرج را تدوین کنیم.

کد خبر 522902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.