کاهش آنتی بادی ناشی از دریافت واکسن فایزر

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اخیرا اعلام کرده است که آنتی بادی ناشی از دریافت واکسن فایزر پس از گذشت چهار ماه کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا بر کاهش خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف تقریباً سه هزار و ۷۰۰ بزرگسال بستری شده در بیمارستان را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دریافت دو دوز واکسن فایزر خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ را به میزان ۹۱ درصد کاهش می‌دهد، اما پس از گذشت ۱۲۰ روز این تأثیرگذاری به ۷۷ درصد کاهش پیدا کرد؛ بنابراین سازمان غذا و داروی آمریکا (CDC) اعلام کرده است که افراد بالای ۶۵ سال یا کسانی که در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند باید ۶ ماه پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونای فایزر، دوز تقویت کننده را دریافت کنند.

به گفته محققان، میزان تأثیرگذاری واکسن مدرنا در دوره زمانی مشابه کاهش پیدا نکرده بود، به طوری که این واکسن حتی تا چهار ماه پس از واکسیناسیون کامل خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ را ۹۲ درصد کاهش می‌دهد؛ در حالی که پیش از این میزان تأثیرگذاری آن ۹۳ درصد گزارش شده است.

کد خبر 522890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.