صحبت در مورد قبر خوابی در صحن علنی مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌ای که گذشت پیرامون مسائل مهم کشور اظهارنظرهای مختلفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اینجا به بررسی اظهار نظرها، تذکرات و بخشی از فعالیت‌های جنجالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته می‌پردازیم.

سلیمی: سامسونگ و LG به ما خیانت کردند، امروز که راه افتاده‌ایم اینها نباید به ایران برگردند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: شنیده‌ام شرکت سامسونگ و ال‌جی با شرایط عجیب و غریب قصد بازگشت به ایران را دارند.

وی افزود: روزی که ما نیازمند بودیم سامسونگ و ال‌جی ایران را رها کردند و رفتند و اگر قرار باشد به جای پول‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی و با فضایی که آمریکایی‌ها باز کرده‌اند محصولات کره‌ای وارد کشورمان شود پذیرفتنی نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: ۵۰۰ کارخانه تولید لوازم خانگی در کشور وجود دارد که ۱۹ میلیون لوازم خانگی تولید می‌کنند؛ امروز که راه افتاده‌ایم چرا برخی شرکت‌های خارجی قصد حضور مجدد در ایران را دارند.

سلیمی گفت: دولت که دقت ویژه‌ای در این زمینه دارد باید توجه کند و بداند که شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و ال‌جی که به ایران خیانت کرده‌اند نبایستی به این راحتی اجازه بازگشت به کشورمان بدهیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر ادامه داد: قطعاً این دقت وجود دارد مخصوصاً اینکه در حوزه صنعت لوازم خانگی از جهت کمیت و کیفیت کشورمان گام بزرگی را برداشته است و هیچ وقت دولت و مجلس اجازه تضعیف تولید داخلی را با توجه به کیفیت بالایی که تولیدات ایرانی دارند را نخواهد داد و اجازه اشکال در تولیدات ایرانی را نخواهیم داد.

نماینده خوانسار: ضامن ناز و کرشمه مردم نیستیم!

سید مسعود خاتمی؛ نماینده خوانسار در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث کمبود واکسن در کشور اظهار کرد: این‌ها را باید از وزارت بهداشت بپرسید چرا از من می‌پرسید؟ کمیسیون بهداشت الان ۱۰ روز می‌شود که تعطیل است. ما بعد از انتخاب وزرا رفتیم مسافرت ولی به صورت اجمالی خبر موثقی که دارم واکسن زیادی وارد کشور شده است و ان‌شاءالله روند واکسیناسیون تسریع پیدا خواهد کرد.

وی افزود: کمبودی در بحث دارو پیش نیامده چه کسی این‌ها را گفته است؟ در خصوص رمدیسیور اختلاف خودشان دارند و اتفاقاً این دارو زیادی روی دست ما مانده است که نمی‌دانیم با آنچه کار کنیم، احتمالاً رمدسیور را صادر کنیم.

نماینده خوانسار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم عوام هستند یک دکترِ بی‌خودی دارو تجویز می‌کند و مردم می‌روند بازار و البته دوست دارند در بازار بگردند. اگر به بیمارستان دولتی بیایند رمدسیور را باید رایگان به مردم بدهند اما مردم دوست دارند که بروند بخش خصوصی. ما ضامن ناز و کرشمه مردم که نیستیم.

خاتمی یاد آور شد: به بیمارستان خصوصی می‌روند و بیمارستانی دولتی را رها می‌کنند و می‌روند آنجا؛ خب ما چه کار کنیم؟ چرا به بخش خصوصی می‌روند که یک دکتر دارویی را که هنوز ثابت نشده را برایشان نسخه کند که مجبور شوند بروند چند میلیون قرض بگیرند و دارو تهیه کنند؟

وی ادامه داد: از یک طرف از سوی ستاد کرونا گفته می‌شود که رمدسیور فایده ندارد و میلیون‌ها دوز در کشور موجود است و از یک طرف هم مردم نسخه در دست دارند و در خیابان‌ها سرگردان هستند، این‌ها مصیبتی است.

چین و روسیه در روزهای سخت کنار مردم ما نبودند

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در خصوص «سرعت گرفتن واردات واکسن و اعلام اینکه ۴۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور خواهد شد، آیا در کنار سینوفارم و آسترازنکا، واکسن فایزر هم در این سبد وارداتی جای دارد یا خیر؟»، اظهار کرد: مطلع هستید که اکنون حضرت آقا فرمودند که واردات واکسن کرونا باید اولویت اول باشد؛ در نتیجه واکسن فارغ از اینکه از کجا باشد، باید وارد شود. البته خط قرمز ما همان دو کشور هستند اما اگر فایزر را آلمان تولید کند، ما هیچ مسأله‌ای برای واردات نداریم.

وی افزود: من می‌خواهم از دوستان زحمتکش در هلال احمر تشکر کنم که در بحث واردات جلو بودند و خوب عمل کردند و همینطور مشخصاً یک نقد جدی باید به عملکرد دو کشور به ظاهر دوست روسیه و چین داشته باشیم که در شرایط سخت نشان دادند که کنار ملت ایران نیستند. کشور ژاپن خیلی بیشتر از آن‌ها به ما در بحث تأمین واکسن کمک کرد.

نماینده چابهار تصریح کرد: من برآورد دقیقی از اینکه واکسن‌های وارداتی چه مقدار و با چه اسامی هستند، ندارم اما باید هرچه که هست زودتر وارد شود تا در حوزه واکسیناسیون به نقطه اطمینان بخشی برسیم.

سعیدی در خصوص واردات رمدسیورهای فاسد شده، خاطرنشان کرد: بله ۷۵۰ میلیون دلار برای رمدسیور اختصاص پیدا کرد که جای سوال است، اگر این منابع را همان زمان برای واردات واکسن می‌داشتیم خیلی از این فجایع رخ نمی‌داد. همچنین اکنون گزارش‌های متقنی درباره واردات رمدسیورهای آلوده مطرح است که این بسیار نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: مشخصاً مافیای دارو به شدت فعال است و در این شرایط که ما در برابر بزرگترین خطر بشریت بعد از جنگ جهانی دوم قرار داریم، باز هم این سودجویی‌ها و استفاده از رانت‌های خاص و این نگاه فاسد در حوزه دارو وجود داشت که ما از آقای عین‌اللهی بارها خواستیم و ان‌شاءالله که ایشان مبارزه با این مساله را در اولویت کاری خود قرار دهند.

نماینده چابهار در مجلس یازدهم همچنین در خصوص وقایع اخیر در کشور افغانستان نیز گفت: در درجه اول اینکه به این راحتی حکومت افغانستان از هم پاشید و خروج مفتضحانه آمریکا هم نشان داد که دل بستن به ابرقدرت‌ها برای ایجاد دموکراسی یک خیال پوچ است و آمریکا همانطور که از باتلاق ویتنام با افتضاح بیرون آمد از افغانستان هم دقیقاً همین اتفاق رخ داد؛ در نتیجه این‌ها نشان می‌دهد به علت فساد سیستماتیکی که در دولت افغانستان وجود داشت، نتوانست در مقابل طالبان مقاومت کند.

وی افزود: از سوی دیگر ساده‌انگارانه است اگر فکر کنیم که طالبان تغییر ماهیت داده است، آن‌ها در این فاز جدید تا قبل از اینکه حکومت خود را مستقر کنند، ممکن است رویکردهایشان متفاوت باشد اما من بسیار نگرانم که آن‌ها به خلق و خوی خودشان باز نگردند؛ لذا من فکر می‌کنم نباید خوش‌بینانه شرایط افغانستان را تحلیل کرد.

سعیدی در رابطه با مقاومت بخشی از نیروهای افغانستان در دره پنجشیر، تصریح کرد: در خصوص اتفاقاتی که در دره پنجشیر رخ داد به هر حال این سیاست کلی نظام ماست که دخالتی در کشورهای دیگر به لحاظ نظامی نداشته باشیم اما ما معمولاً به لحاظ معنوی حمایت‌های خاص را از جریان‌های مقاومت در کشورهای دیگر داشتیم، به نظر من نسبت به کاری که فرزند شهید احمدشاه مسعود در دره پنجشیر در حال انجام آن است حمایت‌های معنوی کشور می‌توانست فضای افکار عمومی جهان را تحت تأثیر قرار دهد و من به اتفاقات کنونی در افغانستان و اثرات آن در داخل کشور خودمان در آینده بسیار بدبینم.

نباید از قبر خوابی صحبت کنید

حجت الاسلام میرتاج الدینی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: «نباید خدمات ۴۲ سال انقلاب اسلامی را نادیده بگیریم. نباید در مجلس حرفی بزنیم که رسانه‌های بیگانه از آن سو استفاده کنند. نباید درباره عکسی که چند سال پیش از قبرستانی پخش شده بود بیایید اینجا سیاه نمایی کنید و از قبر خوابی و قبر فروشی صحبت کنید. دولت سیزدهم در سخت‌ترین شرایط کار خود را شروع کرده است.»

تصاویر زندان اوین شأن نظام را زیر سوال برده است

حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی، رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی درباره انتشار کلیپی از برخورد نامناسب با محکومان زندان اوین گفت: از آنجا که بنده این روزها درگیر جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس هستم، از جزئیات این ماجرا اطلاع دقیقی ندارم، اما در صورتی که در بروز اینگونه اتفاقات، قصور یا تقصیری متوجه رئیس سازمان زندان‌ها باشد، با توجه زیر سوال رفتن شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی حتماً ایشان باید پاسخگو باشد.

وی افزود: البته در پیگیری این اتفاق باید ارزیابی دقیقی نسبت به ابعاد مختلف آن و همچنین میزان مسئولیتی که متوجه آقای حاج محمدی است، صورت گیرد و کمیسیون قضائی مجلس این مسئله را تا روشن شدن جزئیات آن به طور جدی دنبال خواهد کرد.

رئیس کمیسیون قضائی مجلس تصریح کرد: بدون شک شبکه‌های فارسی زبان خارج نشینی که حقوق بگیر ولیعهد عربستان و عامل اصلی قتل فجیع خاشقچی هستند یا شبکه‌هایی که همواره در برابر وقوع جنایات هولناک در زندان‌هایی، چون گوانتانامو سکوت کرده‌اند، صلاحیت اظهارنظر درباره اتفاقاتی که در ایران رخ می‌دهد را ندارند.

کد خبر 522889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.