بازسازی مقبره‌الشعرا مطالبه مردم تبریز است

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تکمیل و احیای پروژه مقبره‌الشعرا مطالبه مردم و نمایندگان مردم در ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر تبریز از تمامی دستگاه‌های متولّی و شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول برگی در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار، نوشت:

" ۲۷ شهریور ماه، روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی و استاد سیّد محمد حسین شهریار هرساله تلنگری است که جایگاه و ارزش بزرگ شاعر تاریخ معاصر ایران و طلایه‌دار مفاخر عرصه ادب و فرهنگ تبریز را برای ما یادآوری کند، حقیقتاً شهریار نام بزرگی است، به بزرگی تاریخ و ادبیات این سرزمین که محبوبیّت این شاعر توانا و ولایت مدار، بدون مرز و جهانی است. نام پرآوازه تبریز سالهاست که با نام استاد شهریار عجین شده است و اگر در جای جای ایران اسلامی از مفاخر تبریز سوال کنید، بی شک یکی از اولین جواب‌ها نام استاد شهریار خواهد بود، پس چنین جایگاه ادبی و هویتی ارزشمند باید بسیار بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اما متأسفانه با اینکه مقبره الشعرای تبریز در سال‌های نه چندان دور به عنوان چراغ همیشه روشن فرهنگ و ادب تبریز شناخته می‌شد، سالهاست که مورد بی مهری قرار گرفته و دل شهروندان از تأخیر طولانی در بازسازی آن به درد آمده است، تکمیل و احیای این پروژه مطالبه مردم و نمایندگان مردم در ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر تبریز از تمامی دستگاه‌های متولّی و شهرداری است.

نگاه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در شهر باید احیا شود، چون توجه به این مسائل توجه به روح و روان این موجود زنده است، برگزاری همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار در تبریز همراه با رویدادهای جانبی مختلف، نگاه فرهنگی و هنری مناسبی در جهت ارج نهادن و معرفی جایگاه استاد شهریار است، حقیر ضمن عرض خدا قوت خدمت دست‌اندرکاران و دستگاه‌های متولی برگزاری این رویداد، به نوبه خود از زحمات و تلاش‌های این عزیزان تقدیر و تشکر می‌نمایم. "

کد خبر 522840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.