تاثیر دوره‌های آموزشی در حفظ فضای سبز شهر اصفهان

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش دمای هوا و توسعه بیشتر گیاهان مقاوم به شرایط خشکی، دستورالعمل‌های باغبانی تغییراتی پیدا کرد از این رو کارشناسان بیشترین ساعات آموزشی را پیرامون دستور المعل‌های باغبانی و گیاه پزشکی گذراندند.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آموزش ضمن خدمت کارشناسان سازمان، اظهار کرد: کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز ناظر بر عرصه‌ها و کارشناسان مناطق و شرکت‌های پیمانکار و طرف قرارداد سازمان در فرایند اجرای فضای سبز حضور دارند، بنابراین هر دو دسته باید آموزش لازم را فراگیرند تا بهتر و بیشتر فرایند نگهداری صحیح از فضای سبز شهر را بدانند.

وی با بیان اینکه از جمله موارد آموزشی در این دوره‌ها، دستورالعمل‌های باغبانی و گیاه پزشکی بوده است، افزود: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش دمای هوا و توسعه بیشتر گیاهان مقاوم به شرایط خشکی، دستورالعمل‌های باغبانی به جهت تغییر زمان‌های آبیاری و هرس با تغییراتی همراه شد از این رو کارشناسان بیشترین ساعات آموزشی را پیرامون دستورالمعل‌های باغبانی و گیاه پزشکی گذراندند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: تأثیر تغییرات اقلیم در فضای سبز شهری موضوع مهم دیگر بود، زیرا اقلیم اصفهان تغییرات زیادی داشته و میزان بارش برف و باران تا حد زیادی کاهش یافته و بالطبع آن اقلیم گرم شده است، بنابراین گونه‌های گیاهی باید تغییر می‌کرد از این رو در یک دوره کارشناسان ۳۶۰ نفر ساعت تحت آموزش قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت رعایت نکات ایمنی در عرصه‌های فضای سبز، برای این کارشناسان نیز آموزش به صورت میدانی و حضوری برگزار شد، در این راستا همچنین وبینارهای آموزشی فرا استانی با عنوان «بررسی وضعیت خشکسالی و پیامدهای آن» و وبینار «مدیریت بهینه آبیاری در فضای سبز شهری» برپا شد که مخاطبان زیادی را جذب کرد.

مرتضایی‌نژاد گفت: علاوه بر این اقدامات، دوره‌هایی با همکاری اداره آموزش شهرداری تحت عنوان مدیریت سبز، مدیریت پسماند، مانیتورینگ تجهیزات آبیاری و دوره‌ای با موضوع بافت ناکارآمد شهری برگزار شد که بی‌شک اگر برپایی این دوره‌ها کارآمد نبود، در حال حاضر شاهد فضای سبز زیبا و نشاط‌آور در شهر نبودیم.

کد خبر 522836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.