مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy A52+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy A52 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، سامسونگ با تولید میان رده‌های سری A خود که با استقبال کاربران مواجه شده به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی میان رده سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy A52 پرداخته شده است.

مقایسه Galaxy A51 و Galaxy A52 از نظر دوربین

Galaxy A51

Galaxy A52

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های که سامسونگ در این دو گوشی ایجاد کرده است در لنز اصلی این دو گوشی است. دوربین اصلی حاضر در Galaxy A51 مجهز به یک لنز ۴۸ مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم f/2.0 است. سامسونگ در Galaxy A52 از یک سنسور بزرگ‌تر ۶۴ مگاپیکسل به عنوان دوربین اصلی استفاده کرده است که دیافراگم این لنز به f /۱.۸ رسیده است. همچنین این لنز از OIS یا لرزش‌گیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند.

دوربین‌های دیگر این دوگوشی شامل لنز ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۳ درجه و لنز پنچ مگاپیکسل ماکرو با دیافراگم f/2.4 برای عکاسی از فاصله بسیار نزدیک و در نهایت لنز پنج مگاپیکسل عمق میدان مجموعه لنزهایی است که در این دو گوشی سامسونگ استفاده کرده است. سامسونگ در هردو گوشی از یک ۳۲ مگاپیکسل فاقد فوکوس خودکار با دیافراگم f/2.2 به عنوان دوربین سلفی استفاده کرده است. این لنز از HDR پشتیبانی می‌کند که این قابلیت در محیط‌های با نور پس‌زمینه زیاد به یاری کاربر خواهد آمد.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy A52+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A51 و Galaxy A52 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A51

Galaxy A52

چیپست

Exynos 9611

Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G

پردازنده گرافیکی

Mali-G72 MP3 GPU

Adreno 618

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۱

رابط کاربری

One UI 2.5

One UI 3.1

تنوع حافظه

۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶

۱۲۸/۴، ۶/‏۱۲۸‬، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

سامسونگ در طراحی Galaxy A52 از تراشه هشت نانومتر Snapdragon 720G شرکت Qualcomm استفاده کرده، این تراشه‌ از دو هسته پردازشی Kryo 470 Gold با قدرت ۲.۳ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 470 Silver با قدرت ۱.۸ گیگاهرتز تشکیل شده که دارای پردازنده گرافیکی Adreno 618 است و همراه خوبی برای انجام کارهای مختلف خواهد بود. سامسونگ این گوشی را در چند نسخه مختلف، چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه اصلی، شش گیگابایت رم و حافظه ۱۲۸ گیگابایت (در این نسخه ۱۰۸ گیگابایت از حافظه در دسترس کاربر قرار می‌گیرد) و در نهایت هشت گیگابایت رم با حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه اصلی عرضه کرده است. همچنین با استفاده از کارت حافظه می‌توان تا یک ترابایت ارتقا حافظه در این گوشی داشته باشید.

سامسونگ در میان رده دیگر خود Galaxy A51 از پردازنده ۱۰ نانومتری Exynos 9611 استفاده کرده است. این تراشه از هشت هسته که شامل چهار هسته نسبتاً توانمند Cortex-A73 با فرکانس بیشینه ۲.۳ گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز بهره می‌برد و پردازش‌های گرافیکی را ماژول سه هسته Mali-G72 MP3 انجام می‌دهد. سامسونگ این گوشی را در سه نسخه با رم چهار گیگابایت و حافظه اصلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت و رم شش گیگابایت و حافظه اصلی ۱۲۸ گیگابایت تولید و به بازار عرضه کرده است؛ در این گوشی امکان ارتقا حافظه ذخیره‌سازی از طریق درگاه microSD وجود دارد.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy A52+ لیست جزئیات

سامسونگ Galaxy A52 با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابطه کاربری One UI 3.1 به بازار عرضه خواهد شد. میان رده دیگر سامسونگ Galaxy A51 با اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.5 این به بازار عرضه شده که امکان ارتقا به اندروید ۱۱ برای این گوشی فراهم است.

مقایسه Galaxy A51 و Galaxy A52 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A51

Galaxy A52

نوع نمایشگر

Super AMOLED

Super AMOLED

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۵ اینچ

رزولوشن

1080x2400

1080x2400

تراکم پیکسلی

۴۰۵ پیکسل در هر اینچ

۴۰۷ پیکسل در هر اینچ

سامسونگ در Galaxy A52 از نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED استفاده کرده است؛ این نمایشگر با وجود حاشیه نسبتاً ضخیمی که در اطراف آن وجود دارد ۸۴ درصد پنل جلویی را در اختیار گرفته است. این نمایشگر با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ و نسبت ۲۰:۹، مشخصات استانداردی دارد که در بسیاری از گوشی‌ها دیده می‌شود. نمایشگر این گوشی در A52 نسخه 4G از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد و در نسخه 5G دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. این نمایشگر دارای روشنایی ۸۰۰ نیت است.

سامسونگ برای Galaxy A51 یک نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل بر اینچ با نسبت ابعاد ۲۰:۹ را در نظر گرفته است. این نمایشگر ۸۷.۴ درصد از سطح پنل جلو را در اختیار گرفته است. این نمایشگر با حفره به شکل حرف O در قسمت بالایی خود میزبان دوربین سلفی این گوشی است. صفحه نمایش این گوشی دارای نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است. روشنایی این صفحه نمایش به ۷۰۰ نیت می‌رسد که کاربران می‌توان محتوای صفحه نمایش را در محیط بیرون به خوبی تماشا کنند.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy A52+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A51 و Galaxy A52 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A51

Galaxy A52

ابعاد

158.5x73.6x7.9 میلی‌متر

159.9x75.1x8.4 میلی‌متر

وزن

۱۷۲ گرم

۱۸۹ گرم

صدای استریو

ندارد

دارد

سامسونگ Galaxy A52 از نظر مواد سازنده و نحوه ساخت این گوشی را به گونه‌ای طراحی کرده است که خوش دست است. بدنه این گوشی از جنس پلاستیک مات و باکیفیت است و فریم اطراف بدنه از پلاستیک ساخته شده، پلاستیک استفاده شده در فریم روکش براقی دارد و شبیه فریم‌های فلزی است. این گوشی از نمونه قبلی ضخیم‌تر است به طوری که ابعادش برابر با 159.9x75.1x8.4 میلی‌متر و وزن معادل ۱۸۹ گرم دارد. سامسونگ برای محافظت از نمایشگر این گوشی از پوشش محافظ 5 Gorilla Glass استفاده کرده است که نسبت به 3 Gorilla Glass استفاده شده در نسل قبلی استحکام بهتری دارد. این گوشی استاندارد ضد آب و خاک IP67 را دریافت کرده است که برای نخستین بار در یک عضو از سری گلکسی A استفاده شده است. سامسونگ این گوشی را در چهار رنگ مشکی، سفید، بنفش و آبی تولید کرده است.

سامسونگ مانند سال گذشته در طراحی Galaxy A51 از ترکیب شیشه و پلاستیک استفاده کرده است. قاب پشت و فریم دور این گوشی از جنس پلاستیک است با این تفاوت که خطوط مورب و هاشور مانندی در قاب پشتی آن طراحی شده که در زوایای مختلف و شرایط نوری متفاوت جلوه‌های رنگی متنوع و زیبایی خواهد داشت که باعث شده این گوشی به شدت مستعد جذب خراش بوده باشد.

نمایشگر این گوشی با پوشش 3 Gorilla Glass محافظت می‌شود که باعث شده استحکام صفحه نمایش بیشتر از قاب پشت گوشی باشد. دوربین سلفی این گوشی در ناچ حفره‌ای نمایشگر قرار دارد. این گوشی حدود ۱۷۲ گرم وزن و ۷.۲ میلی‌متر ضخامت دارد و ابعاد آن برابر 158.5x73.6x7.9 میلی‌متر است. سامسونگ این گوشی را در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و صورتی راهی بازار کرده است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy A52+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A51 و Galaxy A52 از نظر باتری

Galaxy A51

Galaxy A52

ظرفیت

چهار هزار میلی‌آمپر

چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۵ وات

۲۵ وات

سامسونگ گوشی Galaxy A52 را به یک باتری با ظرفیت چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز کرده است، همراه این گوشی درون جعبه یک شارژر ۱۵ وات قرار داده است در حالی که این گوشی از شارژر ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی طول عمر بالایی دارد و مدت زیادی شارژ نگه می‌دارد.

سامسونگ برای میان رده دیگر خود Galaxy A51 باتری با ظرفیت چهار هزار میلی‌آمپر در نظر گرفته است که از شارژ سریع ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. با پشتیبانی این گوشی از شارژ سریع ۱۵ وات برای شارژ این گوشی از صفر تا ۵۰ درصد به ۴۸ دقیقه و برای رسیدن به شارژ ۱۰۰ درصد به ۱۱۴ دقیقه زمان نیاز است.

جمع‌بندی کلی از تفاوت سامسونگ Galaxy A51 و Galaxy A52

تا اینجا به مقایسه Galaxy A52 با Galaxy A51 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. هر دو میان رده سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و قدرت پردازش در جایگاه بالایی قرار دارند ولی در بعضی قسمت‌ها Galaxy A52 نسبت به نسل قبلی خود بهبودهایی داشته است و در نتیجه قیمت بالاتری دارد، اما در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.

کد خبر 522739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.