یک محیط بان بر اثر تیراندازی شکارچیان غیرمجاز در تنگ صیاد مجروح شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از مجروح شدن یک محیط بان بر اثر تیراندازی شکارچیان خبر داد و گفت: در درگیری میان سه شکارچی غیرمجاز با دو محیط بان در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، یک محیط بان بر اثر اصابت گلوله مجروح شد.

به گزارش ایمنا، در درگیری میان سه شکارچی غیرمجاز با دو محیط بان در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد استان چهارمحال و بختیاری، یک محیط بان بر اثر اصابت گلوله، مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت. شکارچیان متواری شده‌اند و یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی در تعقیب عاملان این حادثه هستند.

سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در این باره اظهار کرد: سه شکارچی غیرمجاز در این حادثه سر و صورت خود را پوشیده بودند و شناسایی نشده اند، ولی ما همچنان در تعقیب متخلفان هستیم. در این حادثه که عصر امروز رخ داد، محیط بان ها ابتدا شکارچیان را مشاهده می‌کنند و دستور ایست صادر می‌کنند، اما شکارچیان غیرمجاز ضمن بی توجهی به این فرمان، به سوی محیط بان ها تیراندازی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه شکارچیان غیرمجازی که به سمت محیط بان ها تیراندازی کرده اند، متواری شده‌اند، مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست این استان در منطقه مستقر هستند و به همراه نیروهای انتظامی راه‌های گریز از آن منطقه را بسته اند تا بتوانند سه شکارچی غیرمجاز را دستگیر کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: منطقه تنگ صیاد، یک منطقه حفاظت شده است که هیچکس حق ندارد بدون اجازه وارد آن منطقه شود. این منطقه زیستگاه گونه‌های مختلفی محسوب می‌شود، اما شکارچیان عمدتاً برای شکار کل و بز یا قوچ و میش وارد تنگ صیاد می‌شوند.

محبت خانی تاکید کرد: یک نفر از دو محیط بان حاضر در این حادثه مجروح شده که اکنون در بیمارستان بستری است. تیر به پای این محیط بان برخورد کرده است، اما اکنون با تلاش پزشکان خطر حادی این محیط بان را تهدید نمی‌کند.

فرمانده یگان محیط زیست کشور درباره آخرین وضعیت پرونده کشته شدن یک شکارچی بر اثر تیراندازی یک محیط بان در پارک ملی گلستان که در تاریخ ۲۲ شهریور رخ داد، توضیح داد: در آن پرونده پنج شکارچی به سمت پنج محیط بان تیراندازی کرده بودند و محیط بان ها هم در پاسخ به سوی شکارچی‌ها تیراندازی کردند. یک نفر از شکارچیان در آن حادثه فوت کرد و چهار نفر دیگر شناسایی شده‌اند و اکنون پرونده در اختیار نیروی انتظامی استان گلستان است و امیدواریم که به زودی این افراد دستگیر شوند.

وی در پایان تصریح کرد: محیط بانی که در حادثه پارک ملی گلستان عامل کشته شدن یک شکارچی شده بود، هم اکنون در اختیار دستگاه قضائی قرار دارد.

منبع: رکنا

کد خبر 522737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.