سناریوهای باشگاه شهراندیشان اصفهان درحال طراحی است/ شهروندان مشارکت‌جو رتبه‌بندی می‌شوند

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در حال طراحی سناریوهای باشگاه شهر اندیشان است تا با توجه به مشارکت مردم و نخبگان بتوانیم به آنها رتبه دهیم و شهروندان و نخبگان مشارکت‌جو را در آینده تشویق کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی نژاد در برنامه تلویزیونی هشت بهشت شبکه اصفهان اظهار کرد: شورای شهر دوره ششم، با شعار اصفهان شهر زندگی، تمام تلاش خود را بر ارتقای شاخص‌های کیفیت زندگی بکار گرفته زیرا با تحقق این امر شهروندان شهد شیرین زندگی را می‌چشند و گردشگران نیز لحظات و روزهای ماندگاری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار یکی از اصلی‌ترین تصمیمات شورای شهر بود، افزود: عمده مسئولیت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان پشتیبانی از تصمیمات و طرح‌های شورا و ارزیابی لوایح شهرداری با تکیه بر نخبگان دانشگاهی و علمی و قابلیت‌های درون سازمانی است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به بی اعتمادی، گسست و فاصله میان تصمیم گیران، اضافه کرد: تسهیلگری و رفع موانع رسالت مهم و اصلی شورای اسلامی شهر است که بخشی در نظارت و بخشی دیگر در قانون گذاری تجلی پیدا می‌کند که در تعامل با مردم و در جایگاه نظارتی شورای شهر این اتفاق می‌افتد.

وی به جلسات کمیته‌های نظارتی شورا در مناطق اشاره و خاطرنشان کرد: اعضای شورا در این جلسات به عنوان تسهیلگر، موانع و مشکلات شهروندان در رابطه با شهرداری را بررسی و سعی در رفع آن در چهارچوب قانون دارند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حدود اختیارات قانونی شهرداران مناطق به آنها اجازه تسهیلگری نمی‌دهد لذا در کمیته‌های نظارتی سعی می‌کنیم موانع بر سر راه مردم در مواردی مانند صدور پروانه را پیگیری کنیم.

نباتی نژاد ادامه داد: شورا به دنبال آن است که با مردم و نخبگان به عنوان عقل منفصل در یک فضای غیر رسمی تعامل کند لذا ایده‌ای تحت عنوان باشگاه شهر اندیشان برای اولین بار در سطح ملی مطرح شده و اکنون به دنبال طراحی پلتفرم و بستر آن هستیم و عمده فعالیت آن تا زمانی که رویدادهای حضوری ضرورت پیدا نکند، مجازی خواهد بود.

وی با بیان اینکه شورای شهر دوست دارد مسائل را از نگاه شهروندان ببیند، افزود: در باشگاه شهر اندیشان مسائلی که نیاز به واکاوی دارند را تعریف و از شهروندان برای عضویت در آن دعوت می‌کنیم؛ در ماه‌های آینده که باشگاه شهر اندیشان به طور رسمی راه اندازی شود، درگاه‌های اطلاع رسانی آن به استحضار شهروندان خواهد رسید تا ثبت نام و ظرفیت‌های خود را در آن مطرح کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در انتخاب شهردار نیز از مردم نظرسنجی شد زیرا مجبور به تکریم نخبگان هستیم. تکریم نخبگان با ژست و شعار تعریف پذیر نمی‌شود و اینکه بتوانیم ایده و دغدغه‌ای که در ذهن یک نخبه و خبره در زمینه‌های ورزشی، هنری و علمی را عملیاتی کنیم، بهترین قدردانی است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در حال طراحی سناریوهای باشگاه شهر اندیشان است تا با توجه به مشارکت مردم و نخبگان بتوانیم به آنها رتبه دهیم و شهروندان و نخبگان مشارکت‌جو را در آینده تشویق کنیم.

کد خبر 522711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.