نباید در انتخاب وزیر آموزش‌وپرورش وقفه ایجاد شود

امام‌جمعه چادگان با اشاره به اهمیت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: نباید در انتخاب وزیر این وزارتخانه وقفه ایجاد شود، ضرورت دارد مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم به وزارت آموزش‌وپرورش توجه ویژه داشته باشند، زیرا امر تربیت و آموزش آینده‌سازان کشور بر عهده‌ آن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدمحمود بنی‌جمالی، امروز _ جمعه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰_ در خطبه‌های نماز جمعه شهر چادگان با اشاره به بازگشایی مدارس، اظهار کرد: دو سال است که به دنبال شیوع بیماری کرونا مدارس تعطیل شده است، اما در راستای تحقق عدالت آموزشی تحصیل دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی (برنامه شاد) انجام می‌شود.

وی افزود: در مناطق کمتر توسعه یافته کشور و همچنین روستاهای شهرستان چادگان برخی دانش‌آموزان به دلیل مشکل ضعف اینترنت یا عدم تهیه تبلت از تحصیل محروم شدند و این خلل ممکن است موجب ترک تحصیل همیشگی آنان شود.

امام‌جمعه چادگان تصریح کرد: تعطیلی مدارس در روستاهای شهرستان توجیهی ندارد.

بنی‌جمالی با اشاره به اهمیت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: نباید در انتخاب وزیر این وزارتخانه وقفه ایجاد شود. این وزارتخانه باید به تحول در نظام آموزشی بپردازد، اما دغدغه‌اش تأمین هزینه جاری و عمرانی است، بنابراین ضرورت دارد مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم به آن توجه ویژه داشته باشند زیرا امر تربیت و آموزش آینده‌سازان کشور بر عهده این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه متون آموزشی در آموزش‌وپرورش منسوخ شده است و نیاز به تغییر و تحول دارد، تاکید کرد: یکی از دلایل افزایش آمار طلاق نبود متون آموزشی و نحوه آموزش مرتبط با نظام خانواده در مدارس است.

کد خبر 522687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.