دیوارهای قزوین براساس هویت هر محله نقاشی می‌شود

معاون سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: دیوارهای شهر قزوین براساس تاریخ، هویت و قدمت هر محله رنگ آمیزی و نقاشی می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسن حسن دوست اظهار کرد: ساختار هویتی شهر قزوین در هنگام رنگ آمیزی‌های دیواری بسیار اهمیت دارد و تلاش می‌کنیم همواره و بر اساس بافت انسانی، تاریخی، مذهبی و اجتماعی هر محله از طرح‌ها و رنگ‌های متناسب استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در مناطق سه گانه شهر قزوین، بر روی نماهای دارای هویت ساختار شهری، رنگ آمیزی صورت می‌گیرد که به عنوان مثال در محله سبزه میدان برخی از منازل مسکونی از یک تاریخ و میراث کهن برخوردار هستند که در این موارد سعی شده با بهبود رنگ آمیزی، آن نماها را حفظ کنیم.

معاون سازمان زیباسازی شهرداری قزوین با بیان اینکه بیشتر نقاشی‌ها و رنگ آمیزی دیوارها در خیابان‌هایی صورت می‌گیرد که در شریان اصلی شهر باشند، تصریح کرد: دلیل این موضوع هم بهره‌مندی حداکثری شهروندان از این طرح‌ها است و اینکه بتوانیم از نظر سیما و منظر شهری برای کسانی که تازه وارد شهر قزوین می‌شوند، جلوه‌ای هنری و تازه ایجاد کنیم.

حسن دوست با اشاره به اینکه برای نقاشی و دیوارنگاره باید از مالک ساختمان رضایت کتبی اخذ شود، گفت: این موضوع در برخی از نواحی منفصل شهری بیشتر نمود پیدا می‌کند اما با این حال در نواحی منفصل شهری مانند اسماعیل آباد، شهرک دانش و مشعل‌دار نزدیک به ۲ سال است که نقاشی دیواری آغاز و در مرحله نخست نیز دیوارهای مدارس این نواحی را انتخاب کرده‌ایم.

وی در خصوص دیوارهای بناهای رومی، اظهار کرد: نماهای رومی به لحاظ اینکه از نظر هویتی با کهن شهر قزوین سازگاری ندارند، امکان رنگ آمیزی بر روی آن‌ها وجود ندارد.

معاون سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در بحث رنگ آمیزی مبلمان شهری نیز بیشتر معابر و خیابان‌های شهر قزوین، از راه آهن گرفته تا پونک بر اساس سازه بتنی و فلزی تحت رنگ آمیزی قرار گرفته‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 522633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.