چرا خرید فرش های سبک مدرن بیشتر شده است؟

به طور حتم نمونه‌های جدید فرش ماشینی را دیده‌اید که دارای طرحی نو بوده و کمتر از طرح‌های سنتی در بافت آن‌ها استفاده شده است. این مدل از فرش‌ها تحت عنوان فرش مدرن معرفی می‌شوند که چندی است وارد دنیای فرش شده و توانسته‌اند نظرات بسیاری را به سمت خود معطوف کنند.

قالی‌های مدرن دارای طراحی ساده ای بوده و به طور معمول رنگ‌های طوسی و نقره‌ای و نوک مدادی بخش اصلی آن‌ها را تشکیل داده است.

برخی از تولیدکنندگان فرش‌های ماشینی برای جذب بیشتر مشتریان اقدام به تولید محصولاتی کرده‌اند که در عین مدرن بودن نقش و طرح سنتی را نیز دارد. برخلاف نمونه‌های سنتی طرح این دسته از فرش‌ها ساده بوده و این امر موجب شده مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد.

آن دسته از افرادی که به سبک‌های مینیمالیست علاقه مند هستند بیشترین طرفداران قالی‌های مدرن را شامل شده و به دنبال طرح‌های متنوعی از این سبک فرش هستند. این قالی‌های ماشینی برای فضاهایی با ابعاد کوچک بسیار ایده آل بوده و سادگی آن‌ها موجب می‌شود تا امکان تطابق با محیط‌های گوناگون را داشته باشند.

زمانی می‌توان قالی مدرن ایده آلی را خریداری کرد که با فضای موردنظر آشنایی کامل داشته و شرایط، نورپردازی و حتی دکوراسیون کلی فضا را در نظر گرفت. طرح‌های هندسی به کار رفته در سطح فرش این امکان را به افراد می‌دهد که آن‌ها را با عناصر مختلف دکوراسیون داخلی هماهنگ کرده و فضایی ایده آل را ایجاد کنند.

ویژگی فرش مدرن

مهمترین ویژگی که در مورد فرش مدرن می‌توان عنوان کرد نبود طرح خاص و خطوط رنگی منظم است. در اصل طرحی که برای این دسته از قالی‌های ماشینی در نظر گرفته می‌شود هیچ نظم مشخصی نداشته و به صورت درهم ریخته به نظر می‌رسد. عمدتاً قالی‌های مدرن در اندازه‌های کوچک بافته می‌شوند تا به عنوان کفپوشی زیبا در خانه استفاده شود. این دسته از قالی‌های ماشینی دارای ضخامت کمتری بوده و از رنگ‌های مختلفی در بافت آن‌ها استفاده می‌شود که کاملاً متناسب با دکوراسیون مدرن است. اغلب این فرش‌ها دارای رنگ‌های روشنی هستند که باعث می‌شود سادگی آن‌ها بیش از هر زمان دیگری به چشم بخورد و این امر به عنوان یک ویژگی مهم در مورد قالی‌های مدرن شناخته می‌شود.

از دیگر خصوصیاتی که در مورد قالی مدرن می‌توان ذکر کرد امکان هماهنگی آن‌ها با عناصر مختلف دکوراسیون داخلی است. ارتباط بصری که این فرش‌ها به وجود می‌آورند فضایی شاد و صمیمی را ایجاد کرده و مانع از شلوغ دیده شدن فضای خانه می‌شود.

چرا خرید فرش های سبک مدرن بیشتر شده است؟

جنس فرش مدرن

مهمترین عاملی که در طول عمر و دوام فرش تأثیر دارد جنس آن می‌باشد. اینکه فرش در برابر عواملی همچون پاخوردگی مقاومت بالایی داشته باشد نشان دهنده مرغوبیت و کیفیت بالای الیاف آن است. فرش‌های مدرنی که دارای شانه و تراکم بالایی هستند به عنوان قالی‌های مقاوم شناخته می‌شوند. زیرا بالا بودن شانه و تراکم به معنای فشردگی الیاف بوده و همین امر موجب می‌شود در برابر پاخوردگی و یا شستشو طول عمر بیشتری داشته باشند. قالی‌هایی که از الیاف آکریلیک در بافت آن‌ها استفاده شده دارای کیفیت بیشتری بوده و می‌توان از آن‌ها در فضاهایی که رفت و آمد بالایی دارند استفاده کرد.

انواع فرش مدرن

فرش مدرن به عنوان نمونه‌ای جدید از فرش‌های ماشینی شناخته می‌شود که دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ بوده و افراد برحسب نیازی که دارند می‌توانند یکی از انواع مختلف آن را خریداری نمایند. در ادامه برخی از انواع این قالی‌ها را معرفی خواهیم کرد که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نبوده و کمک می‌کند تا در هنگام خرید با آگاهی بیشتری اقدام نمائید.

فرش شگی

یکی از جدیدترین انواع فرش مدرن که توانسته بازار فرش را تحت تأثیر قرار دهد به عنوان فرش شگی یا پرزبلند شناخته می‌شود. این دسته از فرش‌ها به دلیل نرمی و لطافت خاصی که الیاف آن‌ها دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. البته این نکته را نباید فراموش کرد که بلندی الیاف این فرش‌ها محل مناسبی برای تجمع گرد و غبار بوده و به راحتی نمی‌توان آن‌ها را تمیز کرد. الیاف به کار رفته در بافت این دسته از قالی‌های ماشینی از نوع پلی پروپلین بوده که جز الیاف ضد حساسیت شناخته می‌شوند. اگر قصد خرید این دسته از فرش‌ها را دارید بهتر است ابعاد کوچک آن را سفارش دهید. چرا که اندازه‌های بزرگ‌تر امکان جابجایی ساده و تمیز کردن را سخت کرده و ممکن است به مشکل بربخورید.

فرش شنل

یکی دیگر از انواع فرش مدرن که دارای الیاف کوتاهی بوده و هیچ گونه پرزدهی ندارد تحت عنوان فرش شنل شناخته می‌شود. این دسته از فرش‌های فانتزی دارای طول عمر و دوام بسیار بالایی هستند که همین امر موجب شده توجهات بسیاری را به خود جلب کنند. اگر برای آشپزخانه و یا سالن پذیرایی خود به دنبال فرشی با طرح جذاب و وزن کم هستید توصیه ما به شما خرید یک فرش شنل است.

فرش گبه

در بین نمونه‌های مختلف فرش مدرن انواع گبه نیز جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده‌اند. این دسته از فرش‌ها دارای طرح‌های سنتی و عشایری بوده و در بافت آن‌ها از الیاف لطیفی استفاده شده که محبوبت آن‌ها را دو چندان کرده است. اگر تمایل دارید در دکوراسیون مدرن خانه خود فرشی را بیاندازید که حال و هوای گذشته را تداعی کند توصیه ما به شما فرش گبه است. در گذشته گبه ها تنها به صورت دستبافت تولید می‌شدند اما در حال حاضر نمونه‌های ماشینی این فرش‌ها نیز در دسترس بوده و می‌توان با پرداخت هزینه کمتری آن‌ها را خریداری نمود.

چرا خرید فرش های سبک مدرن بیشتر شده است؟

فرش کودک

انتخاب فرشی مناسب برای اتاق کودک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به سراغ مدل‌هایی رفت که هیچ گونه آسیبی به سلامتی آن‌ها وارد نکند. فرش کودک که تحت عنوان فرش عروسکی نیز عرضه می‌شود یکی دیگر از انواع فرش مدرن شناخته شده و دارای طرح‌های شاد و فانتزی و شخصیت‌های کارتونی است. در بافت این دسته از فرش‌ها از الیاف ضد حساسیت استفاده شده و دوام و طول عمر بالایی دارند و در برابر شستشوی مکرر نیز هیچ آسیبی به الیاف آن‌ها وارد نمی‌شود. کودکان علاقه خاصی به طرح‌های فانتزی و شخصیت‌های کارتونی دارند به همین دلیل تولیدکنندگان این فرش‌ها به نظر آن‌ها نیز توجه کرده و نمونه‌های باکیفیتی را روانه بازار کرده‌اند.

فرش فریز

یکی دیگر از انواع فرش مدرن که شباهت بسیاری به گلیم دارد تحت عنوان فرش فریز معرفی می‌شود. این قالی‌ها الیاف بسیار کوتاهی داشته و هیچ گونه پرزدهی ندارند. البته این امر را نمی‌توان دلیل بی کیفیتی فرش به شمار آورد و برعکس فرش‌های فریز از نرمی و لطافت خاصی برخوردار هستند و در طول مدت استفاده ظاهر زیبای خود را از دست نمی‌دهند، جهت خرید انواع فرش مدرن می‌توانید آن را به صورت اینترنتی از سایت فرش عالی قاپو تهیه نمائید.

کد خبر 522608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.