" شهردار شب" فعالیت خود را آغاز می‌کند

سرپرست شهرداری اهواز گفت: مهم ترین وظیفه شهردار شب، پیگیری امور در حوزه خدمات و جلوگیری از تخلفات شبانه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، علیرضا عالی پور در خصوص راه اندازی طرح شهردار شب اظهار کرد: بخش عمده فعالیت‌های شهرداری در شب انجام می‌شود؛ رُفت و روب و زباله گیری، آبیاری فضای سبز، لکه گیری های آسفالت، بخشی از پروژه‌های عمرانی بخاطر گرمای هوا و بسیاری از امور دیگر در شب انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین عمده تخلفات نیز در شب انجام می‌شود که از این تخلفات می‌توان به تصرف زمین‌ها، ساخت و سازهای غیرمجاز، شکافت‌های غیرمجاز آسفالت، تخلیه غیرمجاز نخاله‌ها و سایر تخلفات دیگر اشاره کرد.

سرپرست شهرداری اهواز همچنین به فعالیت برخی اکیپ‌ها به صورت شبانه روزی مثل ایستگاه‌های آتش نشانی و سازمان آرامستان ها اشاره کرد و گفت: پرسنل در ایستگاه‌های آتش نشانی به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی در قالب عملیات‌های اطفا حریق، امداد و نجات و در سازمان آرامستان ها به صورت ارائه خدمات حمل و نقل متوفیان هستند که این عملیات‌ها محدود به روز نشده و در شب نیز جریان دارد.

عالی پور تصریح کرد: با وجود این تفاسیر می‌توان گفت که بخش زیادی از فعالیت شهر و شهرداری در شب جریان داشته و در این مدت ساختار اداری برای شهردار شب وجود نداشت.

وی افزود: کاری که در طرح شهردار شب انجام شد این بود که حدود سی نفر از معاونین شهردار، شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان‌ها به عنوان شهردار شب در طول هر ماه مشخص شده و وظایف شهردار شب به آنها محول شد تا هر شب، یک شهردار شب داشته باشیم.

سرپرست شهرداری اهواز به فعالیت شهردار شب از حدود ۱۰ شب تا ۷ صبح اشاره کرد و گفت: وظیفه مدیریت مجموعه خدماتی، هماهنگی‌ها، بازدیدها و سرکشی‌ها، صدور دستور کار در صورت نیاز، گزارش مشکلات هر شب و ارسال برای رده‌های اقدام کننده در روز از وظایف شهردار شب است.

عالی پور ادامه داد: مهم‌ترین اقدامات شهردار شب کنترل و نظارت بر عملیات رُفت و روب و حمل و دفع زباله، کنترل آبیاری فضای سبز، بازدید از محل دفن پسماند صفیره، بازدید از ایستگاه‌های عملیاتی مثل آتش نشانی، بازدید از تأسیسات و ماشین آلات فعال شهرداری و به طور کلی حضور مستمر و پایش کننده بر روی شبکه مدیریت شهری به عنوان شهردار شب است.

وی بر موضوع حراست و نگهداشت شهر توسط شهردار شب اشاره کرد و گفت: مقابله با تخلفات، جلوگیری از آسیب‌ها یا بعضاً سرقت‌ها و تخریب اموال‌ها و در صورت لزوم پیگیری شکایت و مکاتبات با قاضی کشیک شب از وظایف بازدارنده و حفاظتی شهردار شب است.

سرپرست شهرداری اهواز نبود شهردار شب را یک خلأ در سیستم مدیریت شهر در طول شب دانست و تاکید کرد: این خلأ در طول شب می‌تواند آسیب‌های زیادی به شهر وارد کند که با انتصاب شهردار شب، جلوی بسیاری از این نارسایی‌ها گرفته می‌شود.

عالی پور در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی وظیفه شهردار شب نظارت بر امور خدماتی شهر، نظارت بر عملکرد اکیپ‌ها و ایستگاه‌های فعال شبانه و جلوگیری از تخلفات شهری است.

کد خبر 522598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.