لوندویل شهر بدون گدا / ساماندهی معتادان متجاهر مطالبه عمومی

شهردار لوندویل گفت: لوندویل تنها شهر ساحلی بدون گدای شمال کشور می باشد و ساماندهی تعداد معدود معتاد متجاهر غیربومی از الزامات و مطالبه اصلی مردم این منطقه است.

به گزارش ایمنا، نعمت یاورپور در جلسه هم اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لوندویل با اعضای اتاق فکر شهرستان مرزی بندر آستارا که در اتاق کنفرانس شهرداری لوندویل برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل اتاق فکر در شهرستان آستارا بسیار لازم بود و امیدوارم با برنامه ریزی های اصحاب فکر و اندیشه شهرستان، جلسات اتاق ماحصل اجرایی داشته شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه کمپ نگهداری و احیای معتادان متجاهر اختصاصی زنان را در شهرستان آستارا نداریم، ادامه داد: در بحث جمع آوری معتادان متجاهر که همگی شناسایی شده‌اند، نیز اقداماتی شده است.

شهردار لوندویل افزود: برخی از این افراد که غیربومی هم هستند، چهره شهر لوندویل را مخدوش کرده‌اند.

یاورپور با اشاره به اینکه متأسفانه دستگاه متولی رسیدگی به این مورد، مشخص نیست، تصریح کرد: در بحث نگهداری این افراد پس از جمع آوری با چالش‌هایی مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: شهرداری در نگاه خود به این موضوع بی تفاوت نیست و اعتیاد را نوعی بیماری می‌داند و وظیفه انسانی، اخلاقی و شرعی است که این افراد ساماندهی شوند.

شهردار لوندویل با تأکید بر اینکه با افتخار باید بگوئیم که لوندویل شهر بدون گدا است، خاطرنشان کرد: در زمینه معرفی و ساماندهی معتادان متجاهر، مجموعه شهرداری با تمام قوا آماده همکاری است.

یاورپور با اشاره به اینکه بازپروری این افراد که تعداد آنها اندک می‌باشد، مطالبه اصلی اهالی لوندویل است، گفت: شهرداری لوندویل به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه اقدام کند و باید بهزیستی هم پای کار باشد و خیران هم در زمینه پرداختی‌های انسان دوستانه و بازپروری آنها نیز نقش همیشگی و ویژه خود را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از این معتادان که به شکل کاملاً نامتعارف در سطح شهر لوندویل تردد می‌کند، خانم است، افزود: این موضوع آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی دارد که باید در اسرع وقت نسبت به آن اقدام شود.

نقش مهم نیروی انتظامی در ساماندهی معتادان متجاهر

داریوش کرم زاده، عضو شورای اسلامی شهر لوندویل در نیز این جلسه تاکید کرد: در بحث ساماندهی معتادان متجاهر، باید همه احساس مسئولیت کنند و پای کار باشند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی نقش مهمی را در این زمینه دارد، افزود: باید جلسات منتج به نتیجه باشد و با ارائه راهکارها، بتوانیم این معضل بسیار مهم را که چهره شهر را مخدوش کرده است، حل کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر لوندویل خواستار برگزاری سریع و اضطراری جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان شد و گفت: باید راهکارهای اساسی مرتبط با ساماندهی معتادان در اسرع وقت مصوب و اجرایی شود.

الزام شفاف سازی هزینه کرد بهزیستی در زمینه ساماندهی معتادان

سینا عسگرپور، دیگر عضو شورای اسلامی شهر لوندویل با بیان اینکه باید بهزیستی، هزینه کرد خود در این زمینه را شفاف سازی کند، تصریح کرد: ما اگر با هر عنوان گرفتاران در دام اعتیاد را بنامیم، باید این مهم را مدنظر قرار دهیم که اینها انسان هستند.

وی با اشاره به اینکه بازپروری و برگشت به اجتماع باید از مهمترین اهداف باشد، اضافه کرد: این مسأله از وظایف شهرداری نیست و باید دستگاه‌هایی را که می‌توانند در زمینه اشتغال تأثیرگذار باشند، پای کار بیایند.

در این جلسه اعضای اتاق فکر شهرستان آستارا به بیان بخشی از اقدامات خود در زمینه‌های مختلف، به خصوص ساماندهی معتادان متجاهر پرداختند.

منبع: ایسنا

کد خبر 522591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.