بیش از ۵۰ درصد معابر شهری قم آسفالت جدید شده است

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه در این ۶ سال تا ۱۴۰۰ بالغ‌بر یک میلیون و ۵۰۰ تن آسفالت در معابر سطح شهر توزیع صورت گرفته است گفت: در این مدت به‌طور متوسط بالغ‌بر ۵۰ درصد معابر شهر قم آسفالت یا روکش شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به تلاش‌ها و موفقیت‌های شهرداری قم در اجرای طرح نهضت آسفالت اظهار کرد: موضوع توزیع آسفالت به‌صورت منسجم و گسترده در سال‌های گذشته جز اولویت‌های شهرداری بوده که خوشبختانه عملکرد قابل‌توجهی در این زمینه از خود به جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها به‌طور متوسط ۲۵۰ هزار تن در سال روکش آسفالت انجام شده است، گفت: در برخی سال‌ها این تناژ به ۳۰۰ هزار تن نیز رسیده است و این در حالی بوده که درگذشته متوسط زیر ۲۰۰ هزار تن بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: در این راستا دو نکته حائز اهمیت است؛ اینکه معابر خاکی به‌خصوص در میان جدیدالاحداث‌ها در سطح شهر نداشته باشیم و دیگری در جهت به‌روزرسانی و ترمیم کوچه‌ها و معابر تلاش مضاعف صورت گیرد.

حلوایی‌زاده با تأکید بر اینکه در این ۶ سال تا ۱۴۰۰ بالغ‌بر یک میلیون و ۵۰۰ تن آسفالت در معابر سطح شهر توزیع انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت کل معابر استخراجی سطح شهر و به‌طور متوسط بالغ‌بر ۵۰ درصد معابر شهر قم آسفالت یا روکش شده است.

وی اضافه کرد: در تأمین مواد اولیه صرفاً از کارخانه‌های خود شهرداری به تأمین آسفالت پرداخته‌ایم؛ در حال حاضر دو کارخانه فعال آسفالت با ظرفیت ۱۶۰ و ۲۴۰ تنی در تولید و توزیع وجود دارد که در آن‌ها نیروهای بومی مشغول به فعالیت هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به کاهش هزینه‌ها در تولید مواد اولیه آسفالت، تاکید کرد: در این خصوص یک استخر قیر وجود دارد که منابع قیر در آن ذخیره‌شده و برنامه‌ریزی خوبی در تأمین قیر با قیمت مناسب اتفاق افتاده است، به‌ویژه اینکه با تغییر قیمت‌های زیادی در طول سال مواجه بودیم و اگر این ذخایر قیر را در هر سال نداشتیم، می‌توانست در پیشبرد اهداف عمرانی وقفه ایجاد کند.

حلوایی‌زاده ادامه داد: از طرفی انجام آسفالت فصل خاص خود را می‌خواهد و در زمستان نمی‌توان به دلیل دمای پایین هوا به آسفالت معابر پرداخت که در این شرایط وقتی منابع وجود دارد با ایجاد مواد لازم در زمان‌بندی خودش آن را به بهترین نحو عملیاتی می‌سازیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شد، توانستیم با توان و ظرفیت بالاتری از چندین کلان‌شهر در کشور، اقدام به آسفالت شهر کنیم؛ به‌صورتی که این کلان‌شهرها ۶ برابر قم وسعت و جمعیت داشت، اما تناژ آسفالت در قم با این کلان‌شهرها برابری می‌کرد و این رقم بزرگی است که به دلیل برنامه‌ریزی به‌خوبی شکل گرفت.

کد خبر 522581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Javad IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    مبارکه ولی آبادان با این همه نفت وپتروشیمی ومنابع وداد می‌زند کوچه وخیابانها شهری بدون زیر سازی نه آسفالت ای کاس به محله ذوالفقاری سر بزنن وجز شهر ای کاش سر بزنن وببین