درها به روی سرمایه گذاران داخلی و بین المللی گشوده شود

شهردار مشهد گفت: برای اینکه بتوانیم مشهد را در خور مردم مشهد اداره و آن را به واقعیتی که باید، نزدیک کنیم، نیازمند گشودن درها به روی سرمایه گذاران داخلی و بین المللی هستیم و انگیزه و تلاش مدیریت شهری باید تبدیل مشهد به بهشت سرمایه گذاران باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در بازدید از رسانه اخبار مشهد و هلدینگ رسانه‌ای خبر فوری، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم مشهد را درخور شأن مردم مشهد اداره کنیم و آن را به واقعیت نزدیک کنیم، نیازمند گشودن درها به روی سرمایه گذاران داخلی و بین المللی هستیم و انگیزه و تلاش مدیریت شهری باید تبدیل مشهد به بهشت سرمایه گذاران باشد.

وی با طرح این سوال که برنامه شهردار قبلی مشهد و آقای پژمان چه بوده، سر تیترهای برنامه‌های آقای تقی زاده خامسی چه بوده و اینکه چند نفر برنامه شهردار جدید را مطالعه کرده‌اند، افزود: نباید بلایی که سر برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله آمده بر سر برنامه‌های محلی نیز بیاید که این وظیفه رسانه‌ها است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: شورای شهر به فرد رأی نداده بلکه به برنامه رأی داده است و سوال من این است که چرا تاکنون کسی به برنامه‌های بنده نقد نکرده است و چرا برای آن پیوست تکمیلی ایجاد نمی‌شود؟ ما ۱۹ راهبرد و ۱۸ چرخش تحول آفرین به شورای شهر و مردم ارائه کرده‌ایم اما چرا هیچکس نمی‌گوید الگو خادم، زائر و مجاور چه ایراداتی دارد؟

ارجائی تصریح کرد: باید زبان مشترک با رسانه ایجاد شود وگرنه دچار چند فرهنگی موجود در جامعه می‌شویم در حال حاضر جامعه، خانواده، آموزش پرورش و رسانه هرکدام یک زبان متفاوت دارند بنابراین نوجوان و کودک متحیر می‌شود و نمی‌داند کدام سمت حرکت کند. نباید گفتمان مدیریت شهری، رسانه و درخواست مردم با یکدیگر تفاوت داشته باشد در غیر این صورت علی رغم اینکه بگویند چه شهردار خوبی است، اینقدر کیلومتر آسفالت شده است و مواردی از این دست، با شکست مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: امروز در برخی شهرها برای اجرا پروژه‌های اساسی به مردم مراجعه می‌کنند، رفراندوم گذاشته و نظر مردم را می‌پرسند در حال حاضر فرصت نیست تا تفاوت ماهیتی عدالت توزیعی و تخصیصی را بیان کنم اما این دو سبب ایجاد تغییر رویکرد در اجرا می‌شوند.

شهردار مشهد با طرح این سوال که چرا باید ضوابط شهرسازی در یک مجتمع هشت واحدی در نقاط مرفه نشین با نقاط پایین شهر یکی باشد، گفت: برای رسیدن به سرانه فضای سبز در تمام مناطق سیزده گاه یک پارک چند هکتاری در نقاط برخوردار ساخته می‌شود؛ کدام مردم از این پارک استفاده می‌کنند؟ مردم مناطق برخوردار یا خانه ویلایی داشته یا در خارج از شهر باغ دارند. چرا این پارک را در مناطق کم برخوردار ایجاد نمی‌کنید که از حجم استقبال جایی برای نشستن نباشد؟

ارجائی تاکید کرد: نباید عدالت تخصیصی را نادیده بگیریم. اگر قرار بود در بر همان پاشنه بچرخد پس چرا ما آمده‌ایم، از همین تریبون از تمام نخبگان، اندیشمندان، فضلا حوزه و دانشگاه، جوانان خلاق و مبتکر که دارای ذهن باز هستند دعوت می‌کنم به مدیریت شهری برای رسیدن به مشهد درخور حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) کمک کنند.

کد خبر 522577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.