استفاده از ظرفیت‌های بومی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بهترین شیوه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در محلات کمتر برخوردار، استفاده از ظرفیت گروه‌های بومی بوده و باید در سیاست‌گذاری‌ها به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از چند مرکز ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی این شهر، با تاکید بر اینکه استفاده از توان و دغدغه‌های مردمی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: گروه‌های مردمی ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه هستند اما یکی از معضلات آن‌ها نبود هماهنگی کافی میان گروه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به نقش مردم در این زمینه بی‌توجهی شود، افزود: بهم ریختگی میان دستگاه‌های متولی باعث پایین آمدن کارایی این گروه‌ها شده و هر کدام جداگانه با یکی از دستگاه‌ها مرتبط شده‌اند که این امر سبب چند دستگی در انجام وظایف آن‌ها شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان سوءاستفاده برخی گروه‌ها از نشان‌های مردمی و خیریه در این زمینه را یکی دیگر از آفات نبود وحدت رویه در دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: فعالان مردمی تمایل دارند مدیریت واحدی بر این اقدامات حکمفرما باشد در حالی که اکنون گروه‌های مردمی و حاکمیتی مختلفی در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می‌کنند اما خروجی آن مؤثر نیست.

وی با بیان اینکه باید برای اصلاح هر موضوعی در مناطق کمتر برخوردار هدف‌گذاری و زمان‌بندی مناسب انجام شود، تاکید کرد: بهترین شیوه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در محلات، استفاده از ظرفیت‌های بومی بوده و باید در سیاست‌گذاری‌ها به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

کد خبر 522551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.