میرکاظمی: موانع سرمایه گذاری باید برداشته شود

رییس سازمان برنامه و بودجه از برگزاری پنجمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود میرکاظمی در اینستاگرام خود نوشت:

"پنجمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها که به‌صورت آنلاین شرکت کرده بودند، برگزار شد.

ظرفیت منابع عمومی دولت و مالیات در بودجه سال ۱۴۰۱ به‌طور دقیق مشخص شود
موانع سرمایه گذاری باید برداشته شود
باید دقیق و علمی مشخص شود که میزان ظرفیت مالیاتی در نظام اقتصادی چقدر است تا براساس آن برنامه‌ریزی‌ها صورت بگیرد و مصارف به سمت برنامه‌ها سوق داده شود تا پایان سال اثربخشی آنها مشخص، و چرخه اقتصادی به حرکت درآید.
نگاه مدیران و مسئولین در استان‌ها برای اجرای پروژه‌ها باید تغییر کند، مدیران و استانداران با دلسوزی و همتی که دارند باید به دنبال خلق منابع جدید و اثربخش باشند.
 

همانطورکه مدیران و استانداران در مصارف اختیارات دارند در جذب منابع نیز باید اختیارات داشته باشند و استراتژی مدون برای جذب منابع به صورت فاینانس داخلی و خارجی، جذب منابع از بیرون، بانک‌ها و کمک از خیرین، مولد کردن دارایی‌ها و مشارکت بخش خصوصی را خیلی جدی بگیرند.

زمان بهره‌وری پروژه‌ها با احساس مسؤلیت و توان مدیریتی که در استاندارن است امیدواریم سرعت بگیرد. طولانی شدن اجرای پروژه‌ها عملاً اثربخشی آنها را کاهش می‌دهد و چیزی جز اتلاف منابع و نیروی انسانی نخواهد بود.

میزان جذب منابع در شش ماه گذشته که از مطلوبیت لازم برخوردار نبود، درباره فروش دارایی‌ها، واگذاری سهام و سایر امور که نیاز به کار سخت و تلاش دارد گام‌های اندکی برداشته شده است و تنها خلق پول و انتشار اوراق قرضه که راحت‌ترین و آسان‌ترین کار است در دستور کار قرار گرفته است.

با وزارت امور اقتصاد و دارایی جلسه‌ای درباره اینکه که چقدر ظرفیت مالیات در نظام اقتصادی وجود دارد برگزار خواهد شد، رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها هم، نظرات کارشناسی و دقیق خود را در این باره مطرح می‌کنند تا ظرفیت استان‌ها مشخص شود و در این راستا باید مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.

استراتژی اصلی این است که موانع سرمایه‌گذاری برداشته شود، با اصلاح سیاست‌ها و آسیب‌شناسی از موانع، باید امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای بهره‌برداری پروژه‌های نیمه تمام که حجم گسترده‌ای در سطح کشور دارد فراهم شود. "

میرکاظمی در پست دیگری نوشت:

" مراسم تودیع و معارفه به ریاست دکتر سیدمسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه، خاکساری و نژادحسینی رؤسای سابق و جدید مرکز حراست سازمان و اعضای حراست کل سازمان برنامه و بودجه، نهاد ریاست جمهوری و وزارت اطلاعات برگزار شد.

اهداف عالی سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اصلاح حرکت اقتصادی:

به گونه‌ای در راستای اصلاح حرکت اقتصادی باید تصمیم گیری شود که منویات مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی، سیاست‌ها در بخش‌های مختلف و اسناد بالادستی در قانون باشد.

سال‌ها هزینه‌های گزافی به کشور تحمیل شده است ولی دستاوردی نداشته است لذا تمام تلاش و اهداف ما تجدید نظر در ساختارها و برنامه محور بودن نظام بودجه‌ریزی کشور است که در این راستا همه بخش‌ها باید کمک کنند که وظایف مرکز حراست سازمان جهت هماهنگی و کمک، بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

ایران کشور فقیری نیست، استراتژی ما در سازمان برنامه و بودجه این است که سطح زندگی مردم بهبود پیدا کند هر چند نقش تحریم‌های ظالمانه دخیل است ولی موضوع اصلی نحوه مدیریت بوده است که عده‌ای روز به روز ثروتمند شده‌اند و در مقابل سطح فقر گسترش پیدا کرده است و قشر فقیر هر روز فقیرتر شده، لذا چهره فقر در کشور باید از بین برود.

پایین بودن درآمد خانوارها ما را رنج می‌دهد، در برخی از شهرستان‌ها سطح درآمد خانوارها از سطح متوسط خیلی پایین است لذا توزیع ناعادلانه ثروت و امکانات باعث این مهم شده است، و برای رفع این ناهنجاری‌ها و بی‌عدالتی از همه دانشگاهیان، صاحبنظران و کارشناسان زبده سازمان برنامه بودجه استفاده خواهد شد تا شرایط مطلوب که مدنظر ماست حاصل شود.

مرکز حراست سازمان برنامه و بودجه برای شناسایی نیروهای انقلابی جوان مؤمن، کارشناس، نخبه، شایسته و تحصیل کرده که دغدغه‌هایشان بهبود شرایط و عبور از مشکلات اقتصادی است می‌تواند کمک شایانی بکند لذا برای ارتقای جوانان شایسته و معرفی آنها از هیچ کوششی دریغ نکند.

صیانت از کارمندان، برنامه محوری در پیشگیری از وقوع جرم و دارا بودن نظارت قوی، عالمانه و هوشمندانه و نه غرض ورزانه از سازمان و سازمان‌ها و مراکز تابعه مدنظر باشد.

در این جلسه آقای سید محسن نژادحسینی به عنوان رئیس جدید مرکز حراست سازمان برنامه معرفی و از زحمات آقای خاکساری در طول تصدی مسئولیت حراست سازمان برنامه تقدیر و تشکر گردید. "

میرکاظمی: موانع سرمایه گذاری باید برداشته شود

میرکاظمی: موانع سرمایه گذاری باید برداشته شود

میرکاظمی: موانع سرمایه گذاری باید برداشته شود

میرکاظمی: موانع سرمایه گذاری باید برداشته شود

کد خبر 522504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.