احداث باغ‌های شناور در لهستان برای حفظ تنوع زیستی شهر

شهرداری پوزنان لهستان برای افزایش زیست پذیری منطقه و حفظ محیط زیست منطقه، جزایر شناوری را در مناطق آبی شهر نصب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر پوزنان لهستان آماده نصب باغ‌های شناور جدید در مرکز شهر است که شامل سطوح سبز سبد مانند می‌شود و به افزایش تنوع زیستی و تصفیه آب و هوای مرکز شهر کمک می‌کند. مقامات محلی اعلام کرده‌اند که برای اجرای این پروژه به همکاری شهروندان داوطلب نیاز است.

احداث باغ‌های شناور در لهستان برای حفظ تنوع زیستی شهر

باغ‌های شناور ساختارهای سبکی است که در مناطق آبی شهر قرار می‌گیرد و عملکردهای مهم زیستی را برای شهر به ارمغان می‌آورد. این امر با ایجاد یا بهبود شرایط برای شکل‌گیری اکوسیستم‌های منحصر به فرد، منجر به سرسبزی شهر می‌شود.

این باغ‌های شناور که عمدتاً با گونه‌های بومی کاشته شده است، با جزر و مد حرکت می‌کند و با دانه‌های جدیدی که توسط باد و پرندگان پخش می‌شود، بیشتر توسعه می‌یابد. علاوه بر این، باغ‌های شناور به پرندگان اجازه می‌دهد تا برای زندگی و تولید مثل یک منطقه صلح‌آمیز به دست آورند؛ پرندگان با لانه گزینی در این مناطق در برابر شکارچیان، از جمله حیوانات خانگی نظیر گربه‌ها یا سگ‌های ولگرد، محافظت می‌شوند.

احداث باغ‌های شناور در لهستان برای حفظ تنوع زیستی شهر

لهستان از جمله کشورهای موفقی است که به برنامه پایداری شهرهای سبز بانک اروپایی بازسازی و توسعه ( EBRD) پیوسته است که هدف آن توسعه سیاست‌های دوستدار محیط زیست است.

سایر شهرهای لهستان از جمله ورشو نیز طرح‌های سبز سازی شهر نظیر احیای فضای سبز مرکز شهر با کاشت گیاهان بیشتر و سبز کردن بزرگ‌ترین ساختمان اداری کشور را در پیش گرفته است تا با کاهش گازهای گلخانه‌ای در مسیر حفظ محیط زیست گام‌های بلندی را بردارد.

احداث باغ‌های شناور در لهستان برای حفظ تنوع زیستی شهر

کد خبر 522499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.