غربی‌ها از پنجشیر حمایت می‌کنند؟

یک کارشناس مسائل افغانستان گفت: امروز حدود ۵۰ درصد افغانستان که از قومیت‌های غیر پشتون هستند و قطعاً زیر بار حاکمیت طالبان نخواهند رفت؛ در این راستا بنظر می‌رسد کشورهای غربی با هدف مسائل حقوق بشری به دنبال حمایت از جبهه مقاومت پنجشیر هستند.

پیرمحمد ملازهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد تحولات اخیر افغانستان اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل انحصار طلبی طالبان در تشکیل دولت موقت شاهد شکل گیری مجدد رقابت کشورهای غربی و شرقی در افغانستان خواهیم بود.

وی افزود: چین و پاکستان امروز به صورت رسمی در حال پذیرفتن طالبان هستند اما کشورهای غربی احساس خطر کرده‌اند؛ زیرا طالبان علی رغم توافقات دوحه امروز به همکاری با گروهک‌های تروریستی رادیکال مانند القاعده و داعش پرداخته است.

این کارشناس مسائل افغانستان تاکید کرد: امروز حدود ۵۰ درصد افغانستان که از قومیت‌های غیر پشتون هستند و قطعاً زیر بار حاکمیت طالبان نخواهند رفت؛ در این راستا به نظر می‌رسد کشورهای غربی با هدف مسائل حقوق بشری به دنبال حمایت از جبهه مقاومت پنجشیر هستند.

ملازهی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با نزدیک شدن چین به طالبان افغانستان به صحنه رقابت آمریکا و چین تبدیل شود و آمریکا سعی کند با حمایت جبهه مقاومت پنجشیر زور آزمایی قدرت در این منطقه را آغاز کند.

کد خبر 522425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.