خضریان: تفاهم اخیر با آژانس انرژی اتمی بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: برای مجلس شورای اسلامی عمل منطبق بر قانون اقدام راهبردی، برای لغو تحریم‌ها مهم است و فرقی میان دولت‌ها نمی‌گذاریم.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، ریل‌گذاری مهم مجلس در بحث پرونده هسته‌ای است، اظهار کرد: از ابتدای اجرای این قانون، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به جدیت نظارت بر اجرای این قانون را پیگیری کرده و همچنان در این زمینه مصمم است.

وی با اشاره به اینکه دولت دوازدهم مسیر مناسبی را در پرونده هسته‌ای طی نکرد، افزود: متأسفانه به علت اشتباهاتی که دولت قبل در بحث ابعاد احتمالی نظامی پرونده هسته‌ای داشته، فضای سیاسی علیه ایران تشدید شده است. دولت‌های یازدهم و دوازدهم به‌رغم امتیازات گسترده هسته‌ای و ادعاهای زیاد، نتوانست پرونده PMD را ببندد، لذا یکی از محورهای گفت‌وگو با آقای اسلامی در کمیسیون، وضعیت PMD خواهد بود.

سخنگوی اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در رابطه با تفاهم اخیر بین سازمان انرژی اتمی کشورمان با آژانس بین‌المللی، تاکید کرد: این تفاهم در چارچوب مصوبه شورای عالی امنیت ملی انجام شده است و مجلس شورای اسلامی از منظر قانون اقدام راهبردی به این موضوع ورود خواهد کرد.

خضریان با تاکید بر اینکه کمیسیون اصل ۹۰ تعاملات بین ایران و آژانس را با حساسیت پیگیری می‌کند، گفت: به‌زودی این کمیسیون جلسه‌ای را با رئیس جدید سازمان انرژی اتمی برگزار می‌کند که یکی از محورهای آن، برنامه این سازمان برای تعامل با آژانس و تفاهم اخیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمیسیون همچنان در اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها جدی است، افزود: دولت سیزدهم باید در اجرای کامل و دقیق این قانون اهتمام داشته باشد. برای مجلس شورای اسلامی عمل منطبق بر قانون مهم است و فرقی میان دولت‌ها نمی‌گذاریم.

کد خبر 522413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.