سرعت‌بخشیدن به اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی»

در جلسه‌ای با حضور سرپرست شهرداری، نایب‌رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، تعدادی از معاونان و مدیران شهری، اصلاحات ضروری طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی» در جهت جلب رضایت کسبه، بررسی و بر شتاب‌دهی به اجرای پروژه از هفته آینده تأکید شد.

به گزارش ایمنا و به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری کرمان، سرپرست شهرداری کرمان در جلسه‌ای که با حضور نایب‌رئیس و جمعی از اعضای شورا، برخی از معاونان و مدیران شهری برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی هر چه سریع‌تر به درخواست کسبه خیابان «شهید تجلی» و لحاظ کردن این درخواست‌ها در طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی»، اظهار کرد: این اصلاحات مغایرتی با طرح مورد تصویب اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال ۱۳۹۸ ندارد و اصلاحات موردنظر، چیزی نیست که مورد مخالفت میراث فرهنگی باشد، اما برای جلوگیری از اختلاف، این موارد با میراث فرهنگی هماهنگ می‌شود.

محسن پور اسماعیلی افزود: این اصلاحات در خصوص نوع کف‌سازی و مصالح مورداستفاده است و بر این اساس، از سنگ کوبیک استفاده خواهد شد که از واش بتن ماندگارتر و نزدیک‌تر به طرح است و در صورت تردد اضطراری سواره جهت باراندازی مغازه‌ها، دچار مشکل نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روند اجرای طرح در حیطه ۹ متری جلوی واحدهای تجاری خیابان «شهید تجلی» باید در اولویت اجرا طی روزهای آینده قرار گیرد تا بیش از این به کسب‌وکار کسبه این منطقه لطمه وارد نشود.

سرپرست شهرداری کرمان تاکید کرد: تلاش داریم ۹ متر جلوی واحدهای تجاری هر چه سریع‌تر و قبل از شروع بارندگی‌ها به اتمام برسد تا مشکلی برای کسبه ایجاد نشود. کسبه بعد از گذشت بیش از شش ماه از اجرای طرح، خسته شده‌اند و اعتراض و نگرانی آنها به‌جاست و تمام تلاش ما بر اجرای هرچه سریع‌تر پروژه قرار دارد.

وی با اشاره به مذاکره با کسبه در جلساتی در محل شورا و شهرداری، اضافه کرد: کسبه خیابان «شهید تجلی» با روند اجرای پروژه و آبادانی منطقه مخالفتی ندارند، کمااینکه اگر با اصل طرح مخالف بودند، از ابتدا مطرح می‌کردند، اما آنها از روند کُند اجرای پروژه گلایه‌مندند و ما نیز تمام تلاش خود را برای تسریع در اجرای این پروژه و اتمام هرچه سریع‌تر آن به کار گرفته‌ایم.

در این جلسه، محمود بابایی، نایب‌رئیس شورا، سیدمحمد موسوی، محمدرضا کمساری و محمدامین شمسی، از اعضای شورا و همچنین معاون شهرسازی و معماری و معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان و همچنین نمایندگان مشاور و ناظر اجرای طرح حضور داشتند و به ارائه نظرات خود پیرامون نحوه اعمال تغییرات در طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی» پرداختند.

اعضای حاضر در جلسه همچنین بر اجرای هرچه سریع‌تر طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی» به همراه اصلاحات جزئی موردنظر کسبه به‌عنوان یک طرح ماندگار برای بافت تاریخی شهر کرمان تأکید کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اینکه این خیابان جز نقاط تاریخی و مهم شهر کرمان محسوب می‌شود، بر لزوم سنجش تمام جوانب کار و اجرای طرح به گونه‌ای که برای شهر ماندگار باشد، تاکید کردند.

کد خبر 522391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.