بورس امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شاخص در محدوده یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد یک مقاومت کوچک دارد و همین مقاومت منجر به افت ارزش بازار در روز جاری شد، هنوز نشانه‌ها برای تداوم روند صعودی بیشتر از نشانه‌ها برای اصلاح است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ چهارشنبه ۲۴ شهریورماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: شاخص در محدوده یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد یک مقاومت کوچک دارد و همین مقاومت منجر به افت ارزش بازار در روز جاری شد، هنوز نشانه‌ها برای تداوم روند صعودی بیشتر از نشانه‌ها برای اصلاح است.

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش هشت هزار و ۶۶۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش یک هزار و ۴۴۹ واحدی در سطح ۴۵۰ هزار و ۴۵۹ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار کاهش ۰.۵۸ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۳۲ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۴۸ واحدی به سطح ۲۱ هزار و ۹۹۷ واحد رسید.

بورس امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۷ هزار و ۹۴۳ و ۳۰ هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون و سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

همچنان سناریو روند صعودی پابرجاست در صورت شکست در هفته آینده تحلیل نقض می‌شود.

بورس امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار مهم

خودرو به بورس کالا آمد، سیمان تجربه موفقی بود (این خبر می‌تواند سطح تقاضا برای گروه خودرویی را افزایش دهد، علت آن فروش خودرو با قیمت‌های بالاتر و خروج از زیان این شرکت‌های خودرو سازی است)

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در بحث تولید و عرضه خودرو طرحی را تهیه کرده‌ایم که شامل ۲۰ ماده است و در آن هم بحث اسقاط خودرو و هم عرضه خودرو در بورس کالا گفته شده است.

عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند بازار خودرو را کنترل و قیمت‌ها را شفاف کند

وی افزود: تجربه موفق عرضه سیمان در بورس کالا را دیدیم که قیمت این کالا با عرضه در بورس تا حد زیادی کاهش یافت. در گذشته که سیمان در بورس عرضه نمی‌شد، بحث‌های مختلفی به آن وارد بود به طور مثال بحث تأمین برق واحدهای سیمان، بحث جلوگیری از احتکارهایی که رخ داده بود تماماً در سیمان پررنگ بود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: معتقد هستیم این شفافیت و کاهش قیمتی که در سیمان رخ داد، در مورد خودرو نیز رخ می‌دهد که یا عرضه خودرو در بورس کالا هم بازار آن شفاف می‌شود و جلوی رانت‌ها و دلالی‌ها گرفته می‌شود.

ایزد خواه افزود: ۵۰ درصد خودروهای تولیدی در سال به قصد مصرف خریداری نمی‌شود، بلکه به قصد خرید و فروش و کسب سود مضاعفی که برخی دنبال آن هستند به فروش، می‌روند. برای جلوگیری از این اتفاق بحث عرضه خودرو در بورس کالا مطرح است آن هم با شرایطی خاص است. برخی ادعا کرده‌اند این موضوع در شرایطی است که اگر خودرو در بورس کالا رود، قیمت متفاوتی خواهد داشت و بدون قید و بند خواهد بود، اما اینگونه نیست.

شرکت‌های بورسی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سود ساختند

سعید زرندی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تأمین نقدینگی همچنان پاشنه‌آشیل اجرای طرح‌های توسعه‌ای تولید و افزایش سطح تولید بنگاه‌های اقتصادی است. در کنار تغییرات مقررات ارزی و چند نرخی بودن ارز از جمله مواردی است که فعالان اقتصادی نسبت به آن گلایه دارند، اما مهمترین نکته آن است که این وزارتخانه بتواند با دسته‌بندی و در نظر گرفتن راهکارهای اجرایی این موانع را برطرف سازد.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهایی استخراج شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سال جاری شرکت‌های بورسی توانسته‌اند ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سود بدهند.

حذف ارز ۴۲۰۰ دارو قطعی شد

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت گفت: اختصاص ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به دارو زمینه فساد و رانت را ایجاد می‌کند و تا پایان سال این ارز برای دارو حذف خواهد شد. با این کار هزینه داروها از طرف شرکت‌های بیمه به مردم پرداخت خواهد شد.

اخبار شرکت‌ها

رمپنا: شرکت گروه مدیریت نیروگاهی ایرانیان مپنا از زیر مجموعه‌های رمپنا سهم به زودی عرضه اولیه می‌شود. در ۱۲ ماهه تلفیقی ۱۹ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال سود خالص دارد و در سود اصلی این عدد هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال بود. ملاک بیشتر سود تلفیقی است که در سال ۹۹ به هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان سود خالص رسیده است.

آبادا: گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مبلغ سه هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی و جبران کسری سرمایه در گردش شرکت به منظور انجام تعمیرات اورهال تجهیزات نیروگاه که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ به تصویب هیئت مدیره رسیده.

چدن: بهره برداری از کوره ذوب سازی هشت مگاوات

پروژه خرید، نصب و راه انداری کوره ذوب سازی هشت مگاوات، مشتمل بر دو بوته ۲۵ تن و هشت تن با بودجه بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال به منظور افزایش ظرفیت ذوب سازی شرکت به بهره برداری رسید. گفتنی است پروژه مزبور از محل بودجه‌های سرمایه‌ای شرکت در سال ۱۴۰۰ تأمین گردیده است. دستیابی به این مهم، گام بزرگی درجهت تحقق اهداف تولیدی تعیین شده مطابق با چشم‌انداز شرکت خواهد بود.

بازارهای جهانی

نفت ۱۰۰ دلاری در سرمای زمستان

رویترز، بانک آمریکا می‌گوید: در صورتی که زمستان سردتر از حد معمول داشته باشیم، قیمت نفت طی ۶ ماه آینده ممکن است از ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور کند. بخش تحقیقات این بانک در ماه ژوئن گفته بود که انتظار می‌رود شاهد افزایش سنگین تقاضا و پیشی گرفتن آن از عرضه طی ماه‌های آینده باشیم و همین امر باعث می‌شود در سال ۲۰۲۲ قیمت نفت به ۱۰۰ دلار برسد. البته کارشناسان بانک آمریکا می‌گویند: موج جدید شیوع کرونا، بحران بدهی در چین و بازگشت نفت ایران نیز از جمله عواملی هستند که می‌توانند از رشد قیمت نفت در بازار نفت جلوگیری کنند.

قیمت گاز در اروپا رکورد زد

اسپوتنیک: قیمت گاز برای تحویل در ماه اکتبر در بورس انرژی هلند که یکی از اصلی‌ترین بازارهای گازی در اروپا به شمار می‌رود، همین چند ساعت پیش از ۷۵۰ دلار به ازای هر هزار مترمکعب عبور کرد. دلیل این مسئله این است که میزان گاز ذخیره شده در اروپا نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

طی هفته‌های گذشته قیمت گاز در سطح اروپا نوسانات زیادی را تجربه کرده و تلاش شده تا با موضوع تکمیل شدن خط لوله نورداستریم ۲ و دو برابر شدن ظرفیت صادرات گاز روسیه به اروپا از شدت نگرانی‌ها نسبت به احتمال کمبود انرژی برای زمستان در سطح اروپا کاسته شود.

نقشه بازار بورس

بورس امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 522342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام.چراباشعورملت بازی میکنید.شش ماه پیش به اصطلاح خودتون کارشناسان گفتندچه برجام برگزاربشودیا نشودبااین وضعیت تورم بورس محکوم به رشداست .این سیستم دستوری راکنار بگذارید.مردم ازاین وضعیت خسته شده اند.تورم چندصدبرابرشده قیمت خودرو کذایی اماسهم سهامدار چندصدبرابرزیرصفر.این روش جنایت درحق این ملته