۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
سگ‌های گله را داخل شهر رها نکنید

سرپرست شهرداری آب‌بر گفت: برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از داخل شهر دستورالعمل سختی وجود دارد که به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم امکان اجرای آن نیست.

به گزارش ایمنا، حجت‌الله شعبانی در رابطه با حضور سگ‌های ولگرد در شهر آب‌بر و با بیان اینکه بیشتر تصاویری که مبنی بر جولان سگ‌های ولگرد در شهر آب‌بر پخش می‌شود، تصاویر آرشیوی است، اظهار کرد: برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد دستورالعمل سختی وجود دارد که به دلیل نبود زیرساخت‌ها در برخی شهرداری‌های استان مانند شهرداری آب‌بر امکان اجرای آن وجود ندارد.

وی افزود: در رابطه با جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر، درخواستی را برای استانداری ارسال کرده و طرحی را عنوان کرده‌ایم تا با اجرای آن شاهد جمع‌آوری سگ‌های ولگرد باشیم ولی فعلاً جوابی در رابطه با آن دریافت نکرده‌ایم.

سرپرست شهرداری آب‌بر با بیان اینکه برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر منتظر دریافت پاسخی هستیم، تصریح کرد: در سال‌های گذشته به روش‌های مختلف جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را انجام می‌دادیم ولی امسال با وجود دستورالعمل ویژه این کار سخت شده است. همچنین در سال‌های گذشته دو مرکز برای پذیرش سگ‌های ولگرد در شهر زنجان وجود داشت که سگ‌ها را زنده‌گیری کردیم و تحویل این مراکز دادیم ولی در حال حاضر آن‌ها نیز پذیرش را انجام نمی‌دهند.

شعبانی با اشاره به دستورالعمل ویژه کنترل سگ‌های ولگرد، ادامه داد: در راستای اجرای دستورالعمل ویژه کنترل سگ‌های ولگرد باید یک ساختمان راه‌اندازی شود که با وجود امکانات و حضور دامپزشک در آنکه به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در شهرهایی مانند آب‌بر، این امکان وجود ندارد و اجرای آن سخت است.

وی با بیان اینکه ساختار شهری مانند شهر آب‌بر به گونه است که سگ ولگرد و سگ گله می‌توانند باهم در داخل شهر مشاهده شوند، خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم سگ‌های گله خود را در شهر رها نکنند و با توجه به اینکه سگ گله از سگ ولگرد قابل شناسایی نیست، حتماً از قلاده برای سگ‌های گله استفاده کنند تا راحت‌تر سگ‌های ولگرد را کنترل کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 522287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.