تاثیر رژیم غذایی بر نوع شدید بیماری کووید-۱۹

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جوانان مبتلا به آسم، نارسایی قلبی و دیابت بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر رژیم غذایی بر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند و بیش از ۵۹۰ هزار بزرگسال را مورد ارزیابی قرار دادند. پژوهشگران از افراد شرکت کننده در مطالعه درخواست کردند در صورت مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ علائم آن را اعلام کنند و یک پرسشنامه مربوط به رژیم غذایی خود در طول هفته نیز تکمیل کنند.

محققان افراد شرکت کننده در مطالعه را بر اساس میزان مصرف غذاهای گیاهی مانند میوه و سبزیجات، غلات کامل، روغن‌های گیاهی و حبوبات به چهار گروه تقسیم کردند. در این مطالعه عوامل مختلفی مانند سن، نژاد، ورزش کردن، سیگار کشیدن، وزن بدن و زندگی در مناطق کم در آمد یا پردرآمد در نظر گرفته شد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که بیشتر از رژیم‌های غذایی بر پایه گیاهان پیروی می‌کنند ۹ درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند، در حالی که این نوع رژیم غذایی خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری را ۴۱ درصد کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد که رژیم غذایی سالم حتی بر افراد واکسینه شده نیز تأثیر می‌گذارد و خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و نوع شدید آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. بنابراین متخصصان توصیه کرده‌اند که بهتر است افراد از غذاهای بر پایه گیاهان، غلات کامل و حبوبات استفاده کنند.

البته پژوهشگران باور دارند که تنها پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و بر پایه گیاهان خطر ابتلاء به بیماری را کاهش نمی‌دهد، بلکه لازم است افراد در زمان تعیین شده واکسن کرونا را دریافت کنند، ماسک بزنند و دیگر اقدامات پیشگیرانه را نیز رعایت کنند.

کد خبر 522286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.