برخورد جدی فدراسیون کشتی با وزن کم کردن در رده نونهالان

سرپرست دبیری فدراسیون کشتی گفت: هدف فدراسیون از برگزاری رقابت‌های نونهالان قهرمانی کشور، صرفاً بحث قهرمانی نیست و نمی‌خواهیم کشتی گیران در ابتدای راه آسیب ببینند.

به گزارش ایمنا، ابراهیم مهربان سرپرست دبیری فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: با توجه به تأکید فراوان رئیس فدراسیون کشتی و حساسیت رده نونهالان بعنوان رده سنی سرنوشت ساز برای کشتی گیران، فاصله ساعت وزن کشی و برگزاری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قهرمانی کشور از دو ساعت و نیم به یک ساعت کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: این کار به دلیل این بود که مربیان اقدام به کم کردن وزن کشتی گیران خود نکنند و به تمام هیأت‌های کشتی استان‌ها ابلاغ کرده ایم در صورت مشاهده وزن کم کردن کشتی گیرانشان، مربی آنها حداقل یک سال محروم و حداکثر امتیاز نیز از مجموع امتیازات عملکرد سالیانه آن هیأت کسر خواهد شد.

مهربان تصریح کرد: هدف فدراسیون از برگزاری رقابت‌های نونهالان قهرمانی کشور صرفاً بحث قهرمانی نیست، بلکه ما می‌خواهیم که کشتی گیرانی که در ابتدای راه خود در کشتی قرار دارند، آسیب نبینند و با حضور در چنین مسابقاتی به بار فنی و تجربه آنها افزوده شود.

سرپرست دبیری فدراسیون گفت: کشتی گیر نونهال در ابتدای راه قهرمانی قرار دارد و مهمترین مسئله برای ما نحوه صحیح آموزش و بحث فنی آنها است و اگر کشتی گیران در این رده سنی درگیر معضل وزن کم کردن شوند، قطعاً عمر قهرمانی کوتاهی خواهند داشت.

مهربان با اشاره به اینکه ویروس کرونا نزدیک به ۲ سال است که ورزش را تحت تأثیر قرار داده گفت: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا تمرینات و مسابقات کشتی آنطور که باید برگزار نشده و کشتی نیاز به پویایی و حضور نیروی جوان دارد و به همین دلیل برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور نونهالان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از هیأت کشتی استان لرستان به دلیل میزبانی رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قدردانی می‌کنیم و امیدوارم با برگزاری این مسابقات روح تازه ای به کالبد کشتی کشور دمیده شود.

گفتنی است: طبق ابلاغیه فدراسیون کشتی به هیأت‌های کشتی، ساعت وزن کشی رقابت‌های قهرمانی نونهالان کشور ۸ تا ۸:۳۰ و ساعت شروع مسابقات ۹:۳۰ صبح است.

منبع: مهر
کد خبر 522264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.