دانمارک میزبان خطوط عابر پیاده سه بعدی

برنامه‌ریزان آرهوس به طور آزمایشی خطوط عابر پیاده جدیدی به شکل سه بعدی در بعضی از نقاط شهر طراحی کرده‌اند تا پیامد آن بر ایمنی ساکنان و ترافیک را مورد ارزیابی قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از رانندگان وسایل حمل و نقل موتوری و دوچرخه‌سواران به هنگام تردد در خیابان‌ها خطوط عابر پیاده را نادیده می‌گیرند و با سرعت تمام روی آن‌ها حرکت می‌کنند که این کار در بسیاری از موارد به حوادث ناگواری ختم می‌شود. آرهوس نیز از دیگر شهرهای جهان مستثنی نیست و تا کنون بسیاری از عابران پیاده قربانی بی‌مبالاتی افراد سوار بر وسایل نقلیه شده‌اند. به همین دلیل، اخیراً طراحان در پی خلق نوآری‌هایی بوده‌اند تا ایمنی مردم شهر خود را بیش از گذشته تأمین کنند.

دانمارک میزبان خطوط عابر پیاده سه بعدی

طراحی خطوط عابر پیاده به شکل سه بعدی یکی از بهترین ایده‌هایی بوده که اخیراً ذهن برنامه‌ریزان شهر را به خود درگیر کرده است. در چند خیابان آرهوس، این خطوط به طور آزمایشی طراحی شده است به این امید که رانندگان با دیدن آن‌ها بیشتر به علت وجود این خطوط پی برند و از سرعت خود به هنگام نزدیکی به آن‌ها بکاهند. در واقع، طراحی این خطوط سه بعدی به گونه‌ای است که حس برخورد با آن‌ها را در رانندگان و دوچرخه‌سواران به وجود می‌آورد و همین امر باعث ترمز گرفتن و کاهش سرعت آنان می‌شود.

طراحان خوش ذوق اهل آرهوس خطوط سه بعدی عابر پیاده را به گونه‌ای ایجاد کرده‌اند که گویی بر فراز زمین شناور است و افرادی که روی آن‌ها قدم می‌زنند در سطحی بالاتر از زمین قرار دارند.

شهردار آرهوس ادعا کرده است که در صورت اثر بخش بودن این خطوط و کاهش سوانح خیابانی، سراسر مسیرهای تردد وسایل نقلیه موتوری را به خطوط عابر پیاده سه بعدی مجهز خواهد کرد.

دانمارک میزبان خطوط عابر پیاده سه بعدی

کد خبر 522252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.