هزینه ایمپلنت دندان، آنچه باید بدانید

به طور کلی، قیمت ایمپلنت دندان تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. در این بخش، تمامی اطلاعات مفید در زمینه ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ایمپلنتولوژی، یک شاخه پزشکی- علمی است که به بازسازی دندان می‌پردازد. این روش در حال حاضر، یک روش استاندارد با ریسک کم و کارایی طولانی مدت است. در اینجا، برخی از عواملی که بر محاسبه هزینه ایمپلنت دندان تأثیر می‌گذارند را بررسی خواهیم کرد.

ایمپلنت دندان، ریشه مصنوعی دندان می‌باشد، که در استخوان فک قرار می‌گیرد و برای نگهداری پروتز ساخته می‌شود. این پیچ‌ها، عمدتاً از جنس تیتانیوم هستند که برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته به کار می‌رود. تیتانیوم هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کند و کاملاً سازگار با لثه می‌باشد. به همین دلیل است که عمل جراحی ایمپلنت، ۹۸ درصد مواقع، با موفقیت کامل انجام می‌گیرد. در طول دوره درمان و بعد از آن نیز هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی‌کند. ایمپلنت‌ها، طول عمر بالایی دارند و می‌توانند به صورت مادام‌العمر، بدون هیچ مشکلی استفاده شوند. یکی از عواملی که بر قیمت ایمپلنت تأثیرگذار است، میزان سلامت لثه و دندان می‌باشد.

افرادی که از سلامت عمومی لثه برخوردار می‌باشند، همچنین افرادی که مراقبت خوبی از دهان و دندان خود دارند، جراحی ایمپلنت آنها نتیجه بهتری خواهد داشت. هزینه ایمپلنت این افراد، کمتر از سایر افراد خواهد بود.

برندهای ایمپلنت دندان

همانطور که میدانید، قیمت هر محصولی با توجه به برند و کشور سازنده آن متفاوت است.

برخی از برندهای معتبر ایمپلنت دندان در ادامه معرفی می‌گردد:

  • ITI Straumann: این نوع ایمپلنت، یکی از شناخته شده ترین مارک‌های ایمپلنت دندان است که ماندگاری و دوام بالایی دارد.
  • Medentika By Straumann: این نام تجاری ایمپلنت، مربوط به گروه Straumann می‌باشد که با فناوری آلمانی تولید می‌شود.
  • ایمپلنت بیگو: این نوع ایمپلنت نیز با تکنولوژی آلمان تولید می‌شود و به دلیل طول عمر و دوام بالای خود مشهور است.
  • ایمپلنت F&B: برند اف اند بی نیز ساخت به کره ای است. این نوع ایمپلنت، یکی از برندهای مقرون به صرفه و دارای قوی‌ترین کانکشن (اتصال بین پایه ایمپلنت با پروتز) برای انجام جراحی ایمپلنت دندان است.

هنگام تعیین قیمت ایمپلنت، باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. سالانه، قیمت ایمپلنت توسط انجمن دندان‌پزشکان، برای کلینیک‌های خصوصی، بیمارستان‌های دولتی و بیمارستان‌های خصوصی تعیین می‌شود. قیمت‌های ایمپلنت تعیین شده، شامل هزینه مواد مورد استفاده، از جمله فلزات گرانبها و زیرکونیوم نمی‌شود. بنابراین برای اطلاع کامل از جزئیات قیمت ایمپلنت، مراجعه به پزشک و انجام یک معاینه بالینی لازم است. علاوه بر این، می‌توانید در مورد روش درمانی مناسب خود نیز با پزشک متخصص مشورت نمائید.

ایمپلنت داخلی و وارداتی و تأثیر آن بر قیمت ایمپلنت

همانطور که اشاره شد، قیمت ایمپلنت با توجه به انواع مارک ایمپلنت، متفاوت است. علاوه بر این، قیمت ایمپلنت داخلی و ایمپلنت وارداتی (خارجی) نیز متفاوت خواهد بود. اینکه شما چه مارک ایمپلنتی را برای جراحی دندان‌های خود انتخاب می‌کنید، تفاوتی در نوع خدمات ارائه شده ایجاد نمی‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم، جراحی دندان‌های خود را به متخصصان حرفه ای واگذار کنید. همچنین از درمان در بیمارستان‌هایی که قیمت‌های نجومی دارند خودداری کنید. زیرا این موضوع، فقط بخشی از سیاست‌های تبلیغاتی آنان می‌باشد. درمان ایمپلنت دندان، مدتهاست مورد استفاده قرار می‌گیرد و در اکثر مواقع، کاملاً موفقیت آمیز بوده است. همین موضوع موجب شده است تا به عنوان رایج‌ترین روش جایگزین دندان مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت ایمپلنت بر اساس انواع روش‌های جراحی

به دلیل وجود محیط رقابتی در ایمپلنتولوژی، قیمت ایمپلنت در حال کاهش است.

در ادامه، روش‌های مختلف انجام ایمپلنت را، به منظور بررسی میزان قیمت آنها، معرفی می‌کنیم.

کاشت ایمپلنت سنتی

ایمپلنت، می‌تواند جایگزین یک دندان یا چند دندان شود. به لطف استفاده از این تکنیک‌ها، می‌توان یکپارچگی دندان‌های طبیعی خود را دوباره به دست آورد. این روش با استفاده از پیچ‌های تیتانیوم و قرار دادن پروتز بر روی آن صورت می‌گیرد.

ایمپلنت فوری یا دیجیتال

ایمپلنت دندان، همانطور که پیش‌تر اشاره شد، یک تکنیک نوآورانه دندانپزشکی است، که به شما امکان می‌دهد دندان‌های از دست رفته خود را، با عناصر مصنوعی در داخل استخوان جایگزین کرده و ظاهر طبیعی آنها را بازگردانید. ایمپلنت‌های فوری، این کار را ساده‌تر کرده است و به شما امکان می‌دهد ایمپلنت‌ها را در عرض ۲۴ ساعت بر روی دندان‌های خود قرار دهید، بنابراین توانبخشی فوری و کاهش هزینه ایمپلنت دندان را تضمین می‌کند.

ایمپلنت اوردنچر

در این روش، حداقل چهار و حداکثر هشت عدد ایمپلنت در یک فک قرار می‌گیرد. قیمت ایمپلنت اوردنچر، بستگی به دندانپزشک و بودجه بیمار دارد. که می‌تواند گران و یا ارزان قیمت باشد. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه می‌گردد.

All on four

تکنیک ایمپلنت "ALL on Four، یک روش جدید دندانپزشکی می‌باشد. اگر قبلاً پروتز دندان انجام داده‌اید و یا دندان‌های خود را به طور کامل از دست داده‌اید، این روش برای شما مناسب خواهد بود.

اگر می‌خواهید در مدت کوتاهی، دندان‌های زیبا و بدون انجام عمل‌های جراحی دردناک داشته باشید، این روش ایمپلنت، یک روش حل ایده آل برای شما خواهد بود.

این جراحی را می‌توان با تکنیک Transmucosal (البته به تشخیص پزشک) انجام داد.

All on Six

تکنیک جدید ایمپلنت دندان All on Six دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد. و برای افراد زیر مناسب است:

  • برای کسانی که می‌خواهند دندان‌های خود را سریع، آسان و بدون پیوند استخوان جایگزین کنند.
  • برای کسانی که مدت زمان زیادی است که دندان‌های خود را از دست داده‌اند.
  • در صورت وجود برخی شرایط خاص.

All on eight

این روش ایمپلنت نیز مشابه دو روش فوق می‌باشد. به این صورت که تمام دندان‌های فک بالا یا پایین، از طریق هشت ایمپلنت، به استخوان لثه متصل می‌گردد.

all on four ، all on six و all on eight، سه روش ایمپلنت مقرون به صرفه می‌باشند. که با تشخیص پزشک، یکی از این سه روش می‌تواند بر روی بیمار انجام گیرد. علاوه بر این، اجزای جانبی ایمپلنت نیز هزینه‌های جداگانه ای خواهد داشت که باید آنها را نیز در نظر داشته باشید. در مورد قیمت هر برند و معیارهای مهم در انتخاب هر برند، می‌توانید با متخصصان و دندان‌پزشکان ایمپلنت سنتر مشاوره نموده و بهترین گزینه ممکن را انتخاب نمائید.

علاوه بر این، برای انتخاب روش جراحی نیز می‌توانید به متخصصان ایمپلنت سنتر مراجعه کنید. کلینیک تخصصی ایمپلنت سنتر، با مناسب‌ترین قیمت‌های ایمپلنت دندان و کادری حرفه ای و متخصص، آماده ارائه انواع خدمات دندانپزشکی می‌باشد.

کد خبر 522182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    2 0
    با سلام و سپاس،اگر شرایط اقساطی داشته باشید ممنون میشم اطلاع رسانی کنید و آدرس بفرمائید تا خدمت برسم.
  • میثم IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    سلام من ۳۰ سالمه،جنس دندونام آهکی هست،۱۰ سال پیش ۱۷ تا دندونم رو پر کردم که همش ریخته،بخوام ایمپلنت کنم هردوتا فک هزینش چقدرمیشه؟
  • محمدرضا IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    سلام لطفا آدرس کجا هست آیا شرایط بعد از جراحی دردناک نیست برای هر دندان از دست رفته هزینه ایمپلنت آلمانی چند میشه و مارک اصلی از کجا تشخیص، داده میشه ممنون از شما