مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Plus و Galaxy Note20 Ultra+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy Note 10 Plus و Galaxy Note20 Ultra مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سامسونگ با تولید پرچم داران خود که با امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد، می‌تواند سطح بهره برداری را به بالاترین حد خود برساند. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی پرچم دار سامسونگ Galaxy Note 10 Plus وGalaxy Note20 Ultra پرداخته شده است.

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و Galaxy Note20 Ultra از نظر دوربین

Galaxy Note 10 Plus

Galaxy Note20 Ultra

دوربین اصلی

۱۲ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۶ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

۱۲ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

لنز ماکرو

-

-

دوربین سلفی

۱۰ مگاپیکسل

۱۰ مگاپیکسل

سامسونگ برای گلکسی Galaxy Note 10 Plus از دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسل، دوربین زاویه گسترده ۱۲ مگاپیکسل، دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسل و دوربین تشخیص عمق VGA به همراه دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی AF بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و ۱.۲.۵۵ اینچی با پیکسل‌های نسبتاً بزرگ ۱.۴ میکرومتری بهره می‌برد.

این حسگر از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel پشتیبانی می‌کند و با دیافراگم متغیر f/1.5-2.4، لرزش‌گیر اپتیکال دوگانه و فاصله کانونی معادل ۲۷ میلی‌متر را مقابل خود می‌بیند. بدین ترتیب این گوشی بسته به میزان نور محیط، یکی از دو گشودگی f/1.5 (شرایط بسیار کم‌نور) یا f/2.4 (در طول روز) را برای ثبت عکس‌هایی روشن انتخاب خواهد کرد.

دوربین تله‌فوتو از حسگر ۱۲ مگاپیکسل و ۱/۳.۶ اینچ با پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتر و فوکوس خودکار تشخیص فاز برای ثبت عکس‌هایی با زوم اپتیکال دو برابری بهره می‌برد. دوربین سوم این گوشی با حسگر ۱۶ مگاپیکسل و پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتر، سوژه را از پسِ لنز اولتراواید ۱۲ میلی‌متر با دیافراگم f/2.2 می‌بیند و زاویه دید ۱۲۳ درجه در اختیار کاربر می‌گذارد.

Galaxy Note20 Ultra به دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل، دوربین زاویه گسترده ۱۰۸ مگاپیکسل، دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسل، سنسور لیزر AF و دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسل AF مجهز است.

دوربین اصلی این گوشی از سنسور بزرگ ۱۰۸ مگاپیکسل استفاده می‌کند که در پس لنز ۲۶ میلی‌متر با دیافراگم f/1.8 و لرزش گیر اپتیکال قرار گرفته است. دوربین فوق عریض از سنسور جدید ۱۲ مگاپیکسل سامسونگ S5K2LA استفاده می‌کند که دیافراگم لنز آن F/2.2 است و این دوربین زاویه دید ۱۲۳ درجه را در اختیار کاربر خواهد گذاشت.

دوربین تله‌فوتو در این از سنسور ۱۲ مگاپیکسل بهره می‌برد. این لنز از دیافراگم روشن‌تر f/3.0 استفاده می‌کند که تا حدودی به جذب نور بیشتر کمک خواهد کرد. حداکثر زوم با این دوربین تا ۵۰ برابر است و این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فازی و لرزش گیر اپتیکال نیز بهره می‌برد.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Plus و Galaxy Note20 Ultra+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و Galaxy Note20 Ultra از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy Note 10 Plus

Galaxy Note20 Ultra

چیپست

Snapdragon 855

Snapdragon 865

پردازنده گرافیکی

Adreno 640

Adreno 650

سیستم عامل

اندروید ۹.۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

One UI

One UI 2.5

تنوع حافظه

۲۵۶/۱۲ و ۵۱۲/۱۲

۲۵۶/۸ و ۵۱۲/۸

سامسونگ در Galaxy Note20 Ultra از جدیدترین پردازنده Snapdragon 565 پلاس استفاده کرده است. Galaxy Note 10 Plus از نظر سخت افزاری مجهز به Snapdragon 855 است و به نسبت به تراشه Galaxy Note20 Ultra کمی قدیمی تر است. هر دو گوشی پرچمدار سامسونگ به لطف دارا بودن پردازنده قوی، کارایی مطلوب و سریعی از خود به نمایش می‌گذارد و در کمتر شرایطی دچار هنگ و کاهش سرعت می‌شود.

سامسونگ در نسخه‌های بین‌المللی قلب تپنده‌ی گوشی Galaxy Note20 Ultra را از تراشه مدرن Exynos 990‌ و برای Galaxy Note 10 Plus از تراشه Exynos 9825‌ استفاده کرده است. این تراشه می‌تواند ۱۹ درصد در عملکرد پردازشی و ۱۵ درصد در عملکرد گرافیکی بهتر از نسل گذشته خود عمل کند.

سامسونگ برای Galaxy Note 10 Plus از ۱۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت استفاده کرده است که با استفاده از کارت حافظه امکان ارتقا آن تا یک ترابایت وجود دارد. سامسونگ Galaxy Note20 Ultra را در دو مدل LTE با هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی که قابل ارتقا تا یک ترابایت است و مدل 5G با رم ۱۲ گیگابایت به همراه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی که قابل ارتقا تا یک ترابایت است به بازار عرضه کرده است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Plus و Galaxy Note20 Ultra+ لیست جزئیات

از نظر نرم افزاری Galaxy Note20 Ultra با اندروید ۱۰ و رابط کاربری انحصاری سامسونگ، One UI 2.5 به بازار عرضه می‌شود. Galaxy Note 10 Plus با رابط کاربری One UI مبتنی بر اندروید ۹.۰ تولید و به بازار عرضه شده است.

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و Galaxy Note20 Ultra از نظر صفحه نمایش

Galaxy Note 10 Plus

Galaxy Note20 Ultra

نوع نمایشگر

Super AMOLED

Dynamic AMOLED 2X

سایز

۶.۸ اینچ

۶.۹ اینچ

رزولوشن

1440x3040

1440x3088

تراکم پیکسلی

۴۹۸ پیکسل در هر اینچ

۴۹۶ پیکسل در هر اینچ

صفحه نمایش استفاده‌شده در هر دو گوشی محصول سامسونگ، صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت است. تفاوت زیادی در بین صفحه نمایش این دو گوشی وجود ندارد. صفحه نمایش Galaxy Note20 Ultra به نسبت Galaxy Note 10 Plus تصاویر را مقداری روشن‌تر به نمایش می‌گذارد. بزرگ‌ترین تفاوت صفحه نمایش این دو گوشی بالا رده، در نرخ نوسازی آن است.

تصویر در Galaxy Note20 Ultra با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است و در Galaxy Note 10 Plus این نرخ نوسازی ۶۰ هرتز در نظر گرفته شده است. سامسونگ برای هر دو این گوشی‌ها از صفحه نمایش داینامیک AMOLED استفاده کرده است. صفحه نمایش Galaxy Note 10 Plus رزولوشن 1440x3040 دارد و رزولوشن Galaxy Note20 Ultra برابر با 1440x3088 است. صفحه نمایش Galaxy Note20 Ultra به نسبت نسل قبل خود پیشرفت داشته است و می‌تواند تصاویر را جذاب‌تر نمایش دهد. صفحه نمایش Galaxy Note 10 Plus اندازه ۶.۹ اینچ را دارد و این عدد در صفحه نمایش Galaxy Note20 Ultra برابر با ۶.۸ اینچ است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Plus و Galaxy Note20 Ultra+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و Galaxy Note20 Ultra از نظر طراحی ظاهری

Galaxy Note 10 Plus

Galaxy Note20 Ultra

ابعاد

162.3x77.2x7.9 میلی‌متر

164.8x77.2x8.1 میلی‌متر

وزن

۱۹۶ گرم

۲۰۸ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

سامسونگ در طراحی Galaxy Note 10 Plus‌ همانند نسل قبل از فریم فلزی استفاده کرده است که در این گوشی جلوه‌ای براق به خود گرفته است و هماهنگی بیشتر با پنل پشت دارد. سامسونگ در طراحی این فریم فلزی تغییراتی ایجاد کرده به این صورت که قسمت بالا و پایین آن به صورت تخت طراحی شده است. هر دو پنل پشت و جلو در این گوشی، از شیشه Gorilla Glass استفاده می‌کند که به گفته شرکت سازنده، مقاومت آن در برابر شکستن، تا دو برابر بهتر از نسل قبل شده است. نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی به ۹۱ درصد رسیده است.

گلکسی Galaxy Note20 Ultra اولین گوشی هوشمند بازار است که با Corning Gorilla Glass Victus به بازار عرضه شده است. Corning Gorilla Glass Victus نسخه هفتم شیشه‌های محافظ شرکت Corning است که از آلومین و سیلیکات ساخته شده و می‌تواند سقوط از ارتفاع دو متر را به‌خوبی تحمل کند. در کنار Corning Gorilla Glass Victus، سامسونگ جنس فریم دور این گوشی را از آلومینیوم به فولاد ضد زنگ تغییر داده است که مقاومت بهتری را از خود به نمایش می‌گذارد. سامسونگ در این گوشی با توجه به این که از باتری بزرگ‌تر و فریم از جنس فولاد ضد زنگ استفاده کرده است، تنها ۹ گرم وزن این گوشی سنگین‌تر از نسل قبل خود بوده است و ضخامت آن از ۷.۹ میلی‌متر به ۸.۱ میلی‌متر رسیده است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Plus و Galaxy Note20 Ultra+ لیست جزئیات

سامسونگ برای هر دو گوشی گواهی IP68 که برای مقاومت در برابر آب یا گردوغبار از مؤسسه‌ی IEC دریافت کرده است؛ بنابراین به‌لحاظ نظری می‌تواند به‌مدت ۳۰ دقیقه، در عمق ۱.۵ متری آب دوام آورد.

مقایسه Galaxy Note 10 Plus و Galaxy Note20 Ultra از نظر باتری

Galaxy Note 10 Plus

Galaxy Note20 Ultra

ظرفیت

چهار هزار ۳۰۰ میلی‌آمپر

چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۴۵ وات

۲۵ وات

سامسونگ برای Galaxy Note20 Ultra باتری با ظرفیت چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر را در نظر گرفته است و باتری که Galaxy Note 10 Plus‌ به آن مجهز شده ظرفیت چهار هزار ۳۰۰ میلی آمپر را دارد. باتری نوت ۱۰ پلاس با شارژ ۴۵ وات در مقابل شارژ ۲۵ واتی مدل دیگر سریع‌تر است و به خاطر نوع نمایشگر برای مدت زمان بیشتر این باتری دوام می‌آورد

جمع‌بندی کلی از تفاوت سامسونگ Galaxy Note 10 Plus و Galaxy Note20 Ultra

تا اینجا به مقایسه Galaxy Note20 Ultra با Galaxy Note 10 Plus از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. Galaxy Note20 Ultra مدل مدرن‌تر و دارای دوربین فوق‌العاده است و Galaxy Note 10 Plus‌ هم دارای پردازنده قوی، باتری قدرتمند با دوام بالا از جمله مزیت‌های این گوشی‌ها است. در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.

کد خبر 522148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.