اجرای آموزش مجازی در مهرماه/افراد بالای ۱۲ سال واکسینه می‌شوند

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: مطابق ابلاغ ستاد ملی کرونا به استان‌ها بازگشایی مدارس در مهرماه حضوری و در مناطق روستایی و عشایری با جمعیت کمتر حضوری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس سلطانیان شامگاه سه شنبه _۲۳ شهریورماه _ با اشاره به روند تحصیل امتحانات حضوری دانش آموزان در پاندمی کرونا در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: برای مدیریت حضوری تمامی سیاست‌هایی که در آموزش و پرورش بوده برگزاری حضوری امتحانات در دوره متوسطه در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است و مطابق قانون اساسی ماده ۹۹۷ آموزش و پرورش که ۱۳ مردادماه امسال تصویب شد و در زمان بحران برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به دلیل اهمیت این دو پایه تحصیلی به صورت حضوری بوده است.

وی افزود: بر اساس آئین نامه آموزش و پرورش اگر شرایط شیوع بیماری اجازه برگزاری آزمون در خردادماه را ندهد امتحانات به تعویق افتاده و با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا آزمون‌ها در زمان دیگری برای پیشگیری از ابتلاء دانش آموزان به ویروس برگزار می‌شود و این برنامه در امتحانات امسال این دو پایه تحصیلی صورت گرفت.

آموزش حضوری در مناطق روستایی و عشایری

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: برای بازگشایی مدارس باید ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز به استان‌ها ابلاغ کند، به تازگی در مصوبات جلسات ۷۱ و ۷۲ و ۷۳ تکالیفی برای وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم مشخص شده است با انجام واکسیناسیون معلمان بازگشایی مدارس به صورت آرام و تدریجی با آموزش مجازی در مهرماه و سپس آموزش حضوری در مناطق روستایی و عشایری با جمعیت کمتر خواهد بود.

سلطانیان، تاکید کرد: در ماه‌های آینده با واکسیناسیون کامل فرهنگیان، واکسینه کردن افراد بالای ۱۲ سال را با برنامه ریزی ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم داشت و با انجام این برنامه‌ها و با رعایت پروتکل‌ها آموزش حضوری دانش آموزان را با شیب ملایم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهیم.

تغییر شیوه کنکور برای داوطلبان ورود به دانشگاه

وی در مورد تغییر شیوه کنکور برای داوطلبان ورود به دانشگاه برای سال آینده، افزود: در شورای عالی انقلاب فرهنگی این مصوبه ایجاد شد و وزارت آموزش و پرورش سیاست داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها را به همه مدارس متوسطه در کشور ابلاغ کرد و مطابق ماده ۹ و ماده هفت این مصوبه ستاد علمی کشور موظف اساسی شش ماه ظرفیت‌های اجرایی را ابلاغ کرده تا برنامه اجرا شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از نگرانی‌ها در توسعه عدالت آموزشی کمبود امکانات دانش آموزان روستایی و عشایری در روند آموزش‌های مجازی است و تلاش می‌شود شرایط حضور این دانش آموزان با جمعیت کمتر را داشته باشیم تا از چرخه تحصیل باز نمانند.

سند تحول بنیادین مورد تأیید آموزش و پرورش

وی در مورد عدم اجرایی شدن ۲۰۳۰ در مدارس کشور، تصریح کرد: این سند مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش نیست و در هیچ مدرسه‌ای اجرا نشده است، فقط شود تحول بنیادین آموزش و پرورش با ۲۳ عملیات راهبردی و ۱۳ راهکار مورد تأیید قرار گرفته است و در معاونت آموزش متوسطه ۲۱ برنامه با ۹۶ فعالیت در دوره اول و دوم متوسطه پژوهش سراهای دانش آموزی اجرا می‌شود که بر حسن اجرای آن نظارت کامل صورت می‌گیرد.

کد خبر 522139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.