امانی: در برابر محدود کردن اختیارات شورا مقاومت کنید

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت : اخیراً طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس در دستور کار قرار گرفته که محتوای آن این است که حسابرس برای مؤسسات و شهرداری‌ها از طریق دیوان محاسبات معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به طرح کمیسیون مجلس یازدهم درباره تعیین حسابرس از سوی دیوان محاسبات برای حسابرسی تمام سازمان‌ها، اظهار کرد: اخیراً طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس در دستور کار قرار گرفته که محتوای آن این است که حسابرس برای مؤسسات و شهرداری‌ها از طریق دیوان محاسبات معرفی شود.

وی ادامه داد: این مسئله لطمه زیادی به شهرداری‌ها وارد می‌کند به طوری که براساس طرح کمیسیون اقتصادی مجلس چنانچه حسابرس خارج از تصمیم دیوان محاسبات انتخاب شود جرم محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این مسئله دعوای قدیمی بین دیوان محاسبات و شهرداری‌ها است که با طرح کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این دعوا به نفع دیوان خاتمه یافته و اجازه می‌دهد به صورت زیرکانه و ظریف در تمام مسائل شهرداری‌ها ورود پیدا کنند.

وی خطاب به ریاست شورا گفت: در ادوار گذشته این مسئله مطرح بود که با مقاومت شما عملیاتی نشد و امیدواریم رایزنی انجام شود تا این طرح به تصویب نرسد چرا که با تصویب آن مشکلاتی برای شهرداری‌ها ایجاد خواهد شد.

امانی در ادامه به استقرار دفتر تکریم ارباب رجوع در شورای شهر اشاره کرد و گفت: در دوره گذشته ما چنین دفتری داشتیم و سبب ارتباط مستقیم مردم با اعضای شورای شهر می‌شد اما در حال حاضر این ارتباط مختل شده است. اگر از شهرداری‌های مناطق توقع داریم که به مردم پاسخگو باشند، باید خودمان در ابتدا به مردم و نیازهایشان پاسخگو بوده و ارتباط برقرار کنیم. باید مدیری از شهرداری و شورا مستقر باشد تا مراجعات به صورت سیستمی ثبت و به مردم پاسخگو باشیم.

کد خبر 521949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.