در حوزه اجتماعی نیاز به مطالبه‌گری داریم

رئیس شبکه سازمان‌های غیردولتی آسیایی کاهش تقاضای موادمخدر، گفت: جایگاه اجتماعی کشور باید در اختیار افراد آگاه قرار بگیرد که علمی در این حوزه‌ها دارند، باید حوزه‌های اجتماعی در اختیار افرادی باشد که دغدغه اجتماعی و حس مطالبه‌گری دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس دیلمی‌زاده در برنامه مجازی آئین رونمایی از کتاب اورژانس اجتماعی در ایران (از ایده تا عمل)، اظهار کرد: در طول سال‌ها حوزه‌های اقتصاد، معیشت و موارد دیگر دولت‌ها را درگیر کرده و از وارد شدن به حوزه اجتماعی غفلت شده است، در عملکرد دولت‌ها چندان شاهد برنامه اجتماعی منسجمی نبودیم و یکی از آرزوهای فعالان اجتماعی این است که درپی مشکلات خانوادگی اورژانس اجتماعی کشور بتواند مسئله را به سهولت حل کند اما تاکنون اورژانس اجتماعی نتوانسته در حد واقعی ظاهر شود.

لزوم تلاش اورژانس اجتماعی برای رسیدن به جایگاه اصلی خود

وی افزود: در حال حاضر اورژانس اجتماعی جایگاه اصلی خود را ندارد و افراد زیادی برای ایده‌پردازی، طراحی و راه‌اندازی اورژانس اجتماعی تلاش کردند و در این بین هم زحمات گسترده موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری ایران را نمی‌توانیم انکار کنیم.

رئیس شبکه سازمان‌های غیردولتی آسیایی کاهش تقاضای مواد مخدر، تصریح کرد: با وجود مشکلات اجتماعی بسیار هنوز اورژانس اجتماعی نتوانسته به جایگاه اصلی خود برسد و در حال حاضر برای مسائل اجتماعی و مطالبه‌گری خاصی نداریم.

دیلمی‌زاده، خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی نیاز به مطالبه‌گری داریم و صدای افراد مؤثر اجتماعی برای رساندن مسائل به گوش مسئولان حائز اهمیت زیادی است، جایگاه اجتماعی کشور باید در اختیار افراد آگاه که علمی در این حوزه دارند، قرار بگیرد و باید حوزه‌های اجتماعی در اختیار افرادی باشد که دغدغه اجتماعی و حس مطالبه‌گری دارند.

کشور به انرژی‌های مثبت نیاز دارد

عشقی مدیر اسبق سازمان بهزیستی کشور در برنامه مجازی آئین رونمایی از کتاب اورژانس اجتماعی در ایران، اظهار کرد: در حال حاضر کشور به انرژی‌های مثبت نیاز دارد و در کرونا فاصله اجتماعی اتفاق افتاده است، امیدوارم افرادی که در حوزه سرمایه اجتماعی و ایجاد تشکل‌ها نقش دارند، تلاش بیشتری داشته باشند تا افراد مؤثر اجتماعی فرصت برای معاشرت و ارتباطات اجتماعی را پیدا کنند تا بتوانند نقش مؤثری در جامعه برای حل دغدغه‌های اجتماعی ایفا کنند.

وی تاکید کرد: همه افراد در جامعه مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند و باید تلاش کنیم حوزه اجتماعی زنده و فعال بماند و افزایش حضور و مؤثر بودن در مسائل اجتماعی باعث افزایش گفت و شنودها و انجام بهینه عملکردها در کشور می‌شود.

لزوم وجود صداقت و تجربه زیست اجتماعی در کنار قوانین

علی کاظمی قائم مقام معاونت راهبردی قوه قضائیه و مدیر کل سیستم‌ها و بهبود روش قوه قضائیه، در این آئین رونمایی، اظهار کرد: کتاب‌های موسوی چلک به هنگام و به موقع برای مسائل اجتماعی روز نوشته می‌شود، این کتاب‌ها علمی و تخصصی است، نکته دیگر وجود صداقت در این کتاب‌ها است و تجربه زیست مؤلف در کنار قوانین وجود دارد و خالی از صداقت و صمیمیت نیست و در عین حال ارتباط خوبی با مخاطب دارد.

وی افزود: کتاب‌های موسوی چلک تلفیقی از فرهنگ‌ها، سنت‌های محلی و تجربه‌های موفق و ناموفق است و زحمت روح قلم فرسایی نویسنده را برای خواننده طالب ارتباط با حوزه اجتماعی به ارمغان می‌آورد.

قائم مقام معاونت راهبردی قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها آینه تمام نمای ویژگی‌های فردی نخبه، دردمند و پرتوان در حوزه اجتماعی است و همه دانش خود را با خلوص نیت در کتاب‌ها آورده است تا نشان راه آیندگان باشد و حضور افرادی مانند موسوی چلک در جامعه واکسن ناباوری و تنبلی افراد است و به خودمان می‌بالیم که افراد دغدغه مند و فعال مسائل اجتماعی مثل او را در اجتماع داریم.

کد خبر 521924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.