مهاجم اسبق استقلال به حذف این تیم در آسیا واکنش نشان داد

مهاجم اسبق استقلال گفت: برخی از خریدهای جدید تیم استقلال باید هر چه زودتر این تیم را ترک کنند.

به گزارش ایمنا، محمد مؤمنی در خصوص شکست استقلال مقابل الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: از استقلال فقط نام و آوازه این تیم بود نه بازی آن، به جز حسین‌زاده که نشان داد می‌تواند به تیم کمک کند بازیکنانی که خریده بودند هنوز به آن پختگی لازم نرسیده‌اند. تیم ملی استقلال را به خصوص در مورد جعفر سلمانی دچار اشتباه کرد. بازی در این سطح برای او زود بود. استقلال هنوز نیاز به کار زیاد دارد و بازیکنان جدید هماهنگ نیستند.

وی افزود: نام و آوازه الهلال به این تیم کمک کرد که دو بار به گل برسد و موقعیت‌های دیگری هم ایجاد کند. آن‌ها بازیکنان و سرمربی خوبی دارند و می‌توان گفت که کار خاصی انجام ندادند. در استقلال یک خانه تکانی اتفاق افتاد. اگر بازیکنان حفظ می‌شدند این تیم امشب اسیر اشتباهات نمی‌شد.

پیشکسوت استقلال در مورد خریدهای جدید این تیم عنوان کرد: برخی از آن‌ها نیاز به زمان دارند و برخی هم باید هرچه زودتر تیم را ترک کنند. همانطور که اشاره کردم انتخاب‌های تیم ملی استقلال را به اشتباه انداخت. مشخص نیست که چرا بعضی از بازیکنان برای تیم ملی انتخاب شدند. آن‌ها در تیم ملی خوب کار نکردند و در استقلال هم خوب بازی نکردند. باید سوال کرد که پس کجا می‌خواهند خودشان را نشان دهند؟

مؤمنی در مورد تعویض‌های مجیدی در بازی با الهلال گفت: اگر استقلال با ترکیب اواخر بازی وارد زمین می‌شد عملکرد بهتری داشت. تعویض‌ها روند تیم را بهتر کرد و بازیکنان توانستند موقعیت‌سازی کنند چون همه انگیزه داشتند. به عنوان مثال متین کرم‌زاده وقتی به زمین آمد بهتر از نفر قبلی کار کرد. یا امین قاسمی‌نژاد و آرمان رمضانی که انگیزه داشتند اما باید این انگیزه بیشتر شود و برای تیم گلزنی کنند اما جعفر سلمانی هنوز خیلی فاصله دارد. او باید پشت خط بماند، بازی بازیکنان دیگر را ببیند و بعد در ترکیب تیم قرار بگیرد. فقط امیرحسین حسین‌زاده نشان داد که می‌تواند در استقلال بهتر از بقیه باشد. با این حال استقلال با همین جوان‌ها می‌تواند در آینده نتایج خوبی بگیرد.

بازیکن دهه ۷۰ استقلال با اشاره به اشتباهات فردی و تأثیرگذار در این شکست گفت: این اشتباهات به خاطر استرس حاکم بر تیم بود. به عنوان مثال محمدحسین مرادمند در جای بدی لیز خورد. ما از نام الهلال ترسیدیم وگرنه تیم توانایی اداره این بازی را داشت. اشتباهات فردی مزید بر علت شد. در دفاع راست جایی که غفوری باتجربه حضور دارد در یک لحظه عمق دفاع شکافته شد و حریف به راحتی به گل رسید. آن‌ها موقعیت‌های دیگری هم داشتند با این حال باید فرصت در اختیار فرهاد مجیدی قرار داده شود تا با حضور پین بتواند این تیم تازه شکل گرفته را ترمیم و برای لیگ جدید آماده کند. بازی با الهلال پیش‌درآمدی برای استارت لیگ جدید بود و امیدواریم قول‌هایی که مجیدی داده در فصل جدید عملی شوند.

وی در مورد اینکه چه کسی مقصر اصلی باخت مقابل الهلال است، گفت: فشارهای روانی زیادی به تیم وارد کردند در واقع این تیم را به سمت شکست خوردن و نتیجه نگرفتن هل دادند. بیشتر تخریبی کار کردند تا تشویقی و تفکرات درستی انتخاب نشده است، من کسی را مقصر نمی‌دانم. در باشگاه استقلال همه با هم از مدیریت تا تدارکات در کنار هم هستند. هواداران می‌دانند چه کسی را باید مقصر بدانند. نام این تیم استقلال است و بازیکنان نام استقلال را به همراه دارند. همه باید لازم و ملزوم هم باشند. این شکاف‌ها مناسب نبود و به درد استقلال نخورد. درد تیم را بیشتر کرد و التیام‌بخش نبود. ان‌شاالله در آینده شرایطی فراهم شود که رضایت هواداران را در پی داشته باشد.

منبع: فارس

کد خبر 521922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.