تحریم‌های امارات تاثیری در تجارت با ایران ندارد

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: آمریکا به شدت امارات را تحت فشار قرار داده و این کشور مجبور است ثابت کند در پول‌شویی و خلافکاری‌های مالی نقشی ندارد اما این تحریم‌ها فعلاً تأثیری بر تجارت ایران با امارات نخواهد داشت.

محمدرضا فیاض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با قرار گرفتن نام چند ایرانی در لیست تحریم‌های امارات، اظهار کرد: نام پنج ایرانی در این لیست قرار گرفته که این افراد آدم‌های سرشناسی نیستند، بهتر است ایران واکنشی به این تحریم‌ها نداشته باشد، به نظر می‌رسد اماراتی‌ها این چند شرکت و فرد را به عنوان کسانی که در کار تجارت سیاه و پول‌شویی دخالت دارند تحریم کرده است.

وی افزود: ایران باید به آرامی از کنار این تحریم گذر کند زیرا هر گونه واکنش منجر به افزایش حساسیت‌ها در این مورد می‌شود، این تحریم‌ها فعلاً تأثیری بر تجارت ایران با امارات نخواهد داشت.

دو سال آینده نیز خبری از تحریم‌های جدید نخواهد بود

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: آمریکا به شدت امارات را تحت فشار قرار داده و این کشور مجبور است ثابت کند در پول‌شویی و خلافکاری‌های مالی نقشی ندارد، بنابراین امارات برای اینکه به آمریکا نشان دهد نقشی در پول‌شویی ندارد این تحریم‌ها را عملی کرده است و از این پس تا دو سال آینده نیز خبری از تحریم‌های جدید نخواهد بود.

فیاض اضافه کرد: رویداد اکسپو ۲۰۲۰ نیز در روزهای آینده قرار است در امارات برگزار شود که این کشور را ناچار کرده پیش از برگزاری آن فضای عمومی را برای حضور افراد مختلف آرام کنند، این ۳۵ نفر نیز قربانی این موضوع شده‌اند و این تحریم‌ها بیشتر در فضای داخلی امارات تأثیرگذار بوده و تأثیری بر روابط ایران و امارات نخواهد داشت.

کد خبر 521917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.