ساماندهی حاشیه‌نشینان ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهردار چابهار گفت: در شرایط فعلی و تورم موجود، تخصیص چهار هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت آنی و فوری برای ساماندهی کامل حاشیه‌نشینان چابهار و روستاهای اطراف نیاز است.

به گزارش ایمنا، یونس حقانی اظهار کرد: ۶۰ درصد جمعیت چابهار در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و بافت فرسوده شهر زندگی می‌کنند و باید هرچه سریع‌تر برای بهبود وضعیت زندگی آن‌ها اقدام انقلابی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که مانع اصلی برای حل مشکل حاشیه‌نشینان چیست، تاکید کرد: مشکل اصلی تأمین اعتبار لازم، در زمان لازم است و تخصیص اعتبار به صورت قطره‌چکانی نه‌تنها باعث کاهش حاشیه‌نشینی نمی‌شود بلکه افزایش آن را به دنبال دارد.

شهردار چابهار با بیان اینکه ۱۸۰ هزار نفر در چابهار و روستاهای حاشیه شهر زندگی می‌کنند تصریح کرد: متأسفانه نیمی از جمعیت این شهر بندری و گردشگری، در زمین‌های حاشیه شهر و بدون امکانات مناسب زندگی می‌کنند.

حقانی خطاب به مسؤولان استانی و کشوری افزود: اگر این اعتبار به موقع و یکباره به شهر چابهار پرداخت شود قطعاً تا سه سال آینده تمامی حاشیه‌نشینان در مناطق چهارده‌گانه این شهر ساماندهی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره جدید، ساماندهی مبلمان شهری، آغاز نهضت پیاده‌روسازی، و اجرای زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در اولویت کاری شهرداری چابهار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 521898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.