پیام تبریک وزرای خارجه چهار کشور به امیرعبداللهیان

‌ وزرای خارجه کشورهای مغولستان، ایرلند، بورکینافاسو و اندونزی در پیام‌هایی جداگانه، انتصاب امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.

به گزارش ایمنا، باتس تسگ باتمونخه وزیر امور خارجه مغولستان، در پیامی خطاب به دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رأی اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت .

وزیر امور خارجه مغولستان در این پیام ابراز علاقمندی نمود، در جهت تقویت روابط دوستانه دیرینه میان جمهوری اسلامی ایران و مغولستان، به ویژه تقویت تجارت و همکاریهای اقتصادی با وزیر امور خارجه کشورمان همکاری نماید.

پیام تبریک وزیر خارجه ایرلند

سایمون کاونی، وزیر امور خارجه و دفاع ایرلند در پیامی خطاب به دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رأی اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت .

وزیر امور خارجه و دفاع ایرلند در این پیام با اشاره به همکاری سازنده با کشورمان ، بر حفظ گفتگوی مستمر با وزیر امور خارجه کشورمان و تداوم همکاریها تاکید نمود.

پیام تبریک وزیر خارجه بورکینافاسو

آلفا بری، وزیر امور خارجه جمهوری بورکینافاسو در پیامی خطاب به دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رأی اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه بورکینافاسو در این پیام برای همکاری با دکتر امیر عبداللهیان درجهت تحکیم روابط دوستانه دو کشور اعلام آمادگی کرد.

پیام تبریک وزیر خارجه اندونزی

رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در پیامی خطاب به دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رأی اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه اندونزی در این پیام ایران را یکی از شرکای مهم اندونزی در منطقه دانست و افزود: توسعه مناسبات در طول ٧٠سال روابط دیپلماتیک ، زمینه ارتقا همکاریهای فیمابین را فراهم نموده است.

رتنو مرسودی ابراز امیدواری کرد ، دوستی‌ها و همکاریهای میان دو کشور، منجر به ایجاد شرایط مناسب‌تر برای هر دو ملت به خصوص در دوران پاندمی کرونا گردد.

کد خبر 521873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.