خرید تجهیزات تصفیه خانه انزلی نیازمند اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی

سرپرست شهرداری بندرانزلی گفت: خرید تجهیزات تصفیه خانه شیرابه کارخانه کمپوست این شهرستان نیازمند تخصیص اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است.

مهدی خلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کارخانه کمپوست شهرستان انزلی با سالن‌های خط پردازش و تخمیر و ظرفیت اسمی پالایش ۲۵۰ تن زباله در یک شیفت کاری، سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در روستای خمیران افتتاح شد.

وی افزود: این کارخانه از ابتدا فاقد تصفیه خانه شیرابه و ریجکت سوز بود که احداث تصفیه خانه در سال ۱۳۹۷ به مساحت ۳۰۰ مترمربع آغاز شد و در حال حاضر سازه بتنی آن ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرپرست شهرداری انزلی با بیان اینکه روزانه تصفیه ۲۰ هزار لیتر شیرابه پسماند تر ظرفیت این تصفیه خانه است، خاطرنشان کرد: تاکنون برای احداث تصفیه خانه حدود ۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و تکمیل آن نیازمند تخصیص اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای خریداری تجهیزات است.

وی با تاکید بر اینکه با تخصیص اعتبار مورد نیاز بلافاصله تجهیزات تصفیه خانه خریداری می‌شود. افزود: در حال حاضر نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی استانداری گیلان در تلاش هستند تا اعتبار مورد نیاز هر چه سریع‌تر به تصفیه خانه شیرابه کارخانه کمپوست این شهرستان تخصیص یابد و این طرح به بهره برداری برسد.

وی در خصوص ناراحتی و گلایه ساکنان روستای خمیران از بوی بد ناشی از انباشت پسماندهای کارخانه کمپوست گفت: شهرداری مدیریت کارخانه کمپوست را به پیمانکار بخش خصوصی واگذار کرده و پیمانکار از زمان شیوع کرونا به لحاظ تأمین نیروی انسانی و استخدام کارگر برای انجام امورات کارخانه با مشکل جدی روبرو شده است زیرا در چنین شرایطی هیچ کارگری حاضر به کارکردن در محیط آن نیست.

سرپرست شهرداری انزلی با بیان اینکه هم اکنون پیمانکار کارخانه کمپوست این شهرستان برای انجام کارهای روزانه کارخانه، نیازمند استخدام حدود ۶۰ کارگر با حقوق و مزایای قانون کار است، افزود: افرادی که توانایی کار کردن در محیط کارخانه کمپوست را دارند، می‌توانند به معاونت خدمات شهری شهرداری انزلی مراجعه کنند.

به گفته خلیلی در این شهر روزانه یکصد تن زباله و در شهرستان در روزهای عادی ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن و در زمان حضور مسافر ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن زباله تولید می‌شود.

وی یادآور شد: از هر یکصد تن زباله ورودی به کارخانه کمپوست انزلی ۶۵ تن پسماند تر است، ۳۰ تن تبدیل به ریجکت و پنج تن نیز بازیافت می‌شود.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 521866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.