حوزه فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در ارتباط مردم با شهرداری دارد

سرپرست شهرداری کرمان گفت: حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها، نقش مهمی در ارتباط مردم با شهرداری دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، محسن پور اسماعیلی در نشستی که به‌منظور تودیع «محمد جهانشاهی»، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان و معرفی «محمدمهدی حمزه‌پور» به‌عنوان سرپرست جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان و با حضور برخی از مدیران شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: در برهه‌ای از زمان، این ضرورت احساس شد که شهرداری باید از یک نهاد صرفاً خدمت‌گزار به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود و در کنار وظایفی که در طول سال‌های متمادی برای شهرداری تعریف شده بود، به وظایف دیگر خود در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: به‌تدریج شهرداری‌ها به سمتی رفتند که در همه زمینه‌های زندگی مردم مشارکت کنند که یکی از این موارد، مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

سرپرست شهرداری کرمان اضافه کرد: خوشبختانه شهرداری کرمان که قبلاً معاونت فرهنگی اجتماعی را برای اجرا و پیگیری امور فرهنگی داشت، به‌دلیل ضرورت موجود، تغییر ساختار داد تا بتواند با قدرت بیشتری در مسائل فرهنگی و اجتماعی گام بردارد.

پور اسماعیلی ادامه داد: به همین دلیل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان تشکیل شد تا مسائل مربوط به این حوزه‌ها به‌صورت گسترده و مطابق نیاز و ضرورت موجود، بررسی شده و تصمیم‌گیری شود.

وی تاکید کرد: «محمد جهانشاهی» که از همکاران خوب اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بودند، از ابتدای تشکیل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، مسئولیت این سازمان را به عهده گرفتند و به‌عنوان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان فعالیت‌های بسیار خوبی داشتند که جا دارد از ایشان و همکاران‌شان تشکر کنم.

سرپرست شهرداری کرمان تصریح کرد: به هر صورت رویکرد شهرداری به سمتی می‌رود که تغییر و تحول در ساختار را ضروری می‌سازد و این تغییرات نه به معنی نفی توانایی‌های خاص همکاران است و نه بر اساس مواردی است که امروز در جامعه مطرح می‌شود.

پور اسماعیلی ادامه داد: تغییر و تحول اداری و مدیریتی در هر دستگاهی ضروری است و تغییر نگرش‌ها در کنار ضرورت هم‌سو بودن و همراهی نیروها ایجاب می‌کند که تغییراتی در دستگاه‌ها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در این راستا، ضرورت داشت تغییر و تحولاتی در مدیریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری هم ایجاد شود.

سرپرست شهرداری کرمان، ضمن تشکر و قدردانی مجدد از زحمات «محمد جهانشاهی»، گفت: تا تعیین‌تکلیف شهردار کرمان، یکی از همکاران قدیمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به‌عنوان سرپرست این سازمان منصوب می‌شود.

پور اسماعیلی یادآور شد: دوره سرپرستی، دوره دشواری است؛ با این حال، امیدوارم آقای «محمدمهدی حمزه‌پور»، در دوران سرپرستی خود بتوانند با پشتکار و تلاش، اقدامات خوبی انجام دهند.

در ادامه نشست، محمد جهانشاهی، رئیس سابق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت: قبل از ورود به شهرداری نیز تعاملات خوبی با همکاران شهرداری داشتم و در این دوره که به‌عنوان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، از سازمان میراث فرهنگی به شهرداری آمدم و فعالیت کردم، هیچ‌گاه احساس تنهایی نکردم.

وی ادامه داد: در این دوره، در سخت‌ترین و اندوه‌بارترین شرایط که شهادت سردار دل‌ها بود تا شرایط دشوار بحران کرونا، با تمام توان خدمت‌گزاری کردیم و توانستیم بخشی از آرزوهای خود را در مورد شهر کرمان محقق کنیم که از این بابت خداوند را شاکرم.

جهانشاهی افزود: اگر نقص و کم‌کاری بوده، عذرخواهی می‌کنم، اما خداوند را شاهد می‌گیرم که من و همه همکارانم در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، تمام تلاش خود را برای خدمت به شهر کرمان به‌کار گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: در بدو ورود به شهرداری کرمان، ۴۰ پروژه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را هدف‌گذاری کرده بودم که با همت همکاران خوبم، به‌جز تعداد اندکی از پروژه‌ها، بقیه اجرا شدند و با توجه به شرایط کرونا در یک‌سال و نیم اخیر، سعی شد تمام برنامه‌ها در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود.

معاون سابق شهردار کرمان با اشاره به تکمیل فروشگاه و مرکز توسعه کسب‌وکارهای خانگی با مشارکت صندوق کارآفرینی امید، تصریح کرد: با افتتاح این پروژه، شهر کرمان بعد از تهران، صاحب دومین فروشگاه و اولین مرکز توسعه کسب‌وکارهای خانگی خواهد شد.

جهانشاهی با اشاره به پروژه اتوبوس ویژه گردشگری شهر کرمان و طراحی ۱۱ ایستگاه به این منظور در مقاصد فرهنگی، تاریخی و مذهبی شهر کرمان، افزود: دومین دستگاه اتوبوس ویژه گردشگری توسط سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان در حال آماده‌سازی است.
وی همچنین با اشاره به تکمیل مراحل اولیه جهت پیوستن شهر کرمان به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو، از کاندیدا شدن شهر کرمان برای دریافت جایزه ملی «مدیریت شهری اسلامی-ایرانی» خبر داد.

وی تاکید کرد: خوشحالم که «محمدمهدی حمزه‌پور»، سرپرست جدید سازمان، از بدنه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری هستند و خودشان نیز در پروژه‌ها نقش داشته و با روال کار آشنا هستند.

معاون سابق شهردار کرمان در پایان گفت: از همه همکارانم در شهرداری به‌خصوص در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان و سایر مدیران شهری تشکر می‌کنم و برای شهردار آینده و تیم جدید مدیریت شهری آرزوی موفقیت دارم.

سپس، محمدمهدی حمزه‌پور، سرپرست جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: از سرپرست شهرداری کرمان به‌دلیل اعتمادی که به من کردند، سپاسگزارم.

وی ادامه داد: به نمایندگی از تمام کارکنان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، از زحمات آقای جهانشاهی طی دو سال اخیر در مجموعه فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، تشکر ویژه دارم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان افزود: امیدوارم از این به بعد نیز بتوانیم از تجربیات و دانش ایشان بهره ببریم.

حمزه‌پور تصریح کرد: امروز امانتی را از آقای جهانشاهی تحویل می‌گیرم و امیدوارم تا سپردن این امانت به فرد بعدی، امانت‌دار خوبی باشم و بتوانیم به جایگاه مطلوبی که مورد نظر شورا و شهرداری این دوره است، برسیم.

کد خبر 521857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.