استقلال صفر _ الهلال عربستان ۲/ زور آبی‌ها به الهلال نرسید؛ حذف تلخ فرهاد و شاگردان

آبی‌پوشان با شکست مقابل الهلال عربستان از رقابت‌های لیگ قهرمانان کنار رفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب دوشنبه - ۲۲ شهریور ماه - در دوبی و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان رفت که با دو گل مغلوب این تیم شد تا از دور رقابت‌های آسیایی کنار رود.

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های استقلال و الهلال

ورزشگاه: الزعبیل، دبی (امارات)

تماشاگر: -

گل‌ها: گومیس (دقیقه ۳۸- برای الهلال) - سالم الدوساری (دقیقه ۵۶- برای الهلال)

اخطار: ناصر الدوساری (دقیقه ۴۲ - از الهلال) - محمد حسین مرادمند (دقیقه ۷۸- از استقلال)

اخراج: -

استقلال ایران: سید حسین حسینی، عارف آقاسی (دقیقه ۷۹- محمد متین کریم زاده)، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، وریا غفوری، آرش رضاوند، زبیر نیک‌نفس (دقیقه ۵۹- مهدی مهدی‌پور)، جعفر سلمانی (دقیقه ۶۲- بابک مرادی)، امیر حسین حسین‌زاده، ارسلان مطهری (دقیقه ۵۹- آرمان رمضانی)، سبحان خاقانی (دقیقه ۴۶- امین قاسمی‌نژاد)

سرمربی: فرهاد مجیدی

الهلال عربستان: المعیوف، الشهرانی، جانگ، البلیهی، البریک، ناصر الدوسری، الفرج (دقیقه ۸۱- الیامی)، سالم (دقیقه ۸۱- جهفاری)، مارگا، متئوس پری را، گومیس (دقیقه ۷۶- صالح الشهری)

سرمربی: لئوناردو ژاردیم

داور: فومینگ (چین)

شرح بازی:

الهلال بازی را بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی کاملاً توپ و میدان را در اختیار داشت. آن‌ها در همان ۱۵ دقیقه نخست بارها صاحب ضربات ایستگاهی شدند و همه را بلند روی دروازه استقلال ریختند ولی شاگردان مجیدی هوشیار بودند و اجازه استفاده از موقعیت را به مهاجمان زهردار تیم عربستانی ندادند.

در اواسط نیمه اول استقلالی‌ها نبض مسابقه را در اختیار گرفتند و چند موقعیت خطرناک هم خلق کردند اما راه به جایی نبرد. اواخر نیمه اول باز هم الهلال مالکیت را تصاحب کرد تا بالاخره روی اشتباه مرادمند، گومیس در موقعیت تک به تک صاحب توپ شده و با چیپ گل نخست الهلالی‌ها را به ثمر رساند. در ادامه هم اتفاق خاصی رخ نداد تا دو تیم با همین نتیجه راهی رختکن شوند.

فرهاد مجیدی برای نیمه دوم محمد امین قاسمی‌نژاد باتجربه را به میدان فرستاد ولی الهلال در دقایق اولیه این نیمه نیز برتر بود. تاکتیک آن‌ها در نیمه دوم به پاس‌های عمقی تغییر یافته بود و خیلی زود سالم الدوساری با فرار خود الهلال را به گل دوم رساند. بعد از این گل رمضانی هر چه را داشت به زمین فرستاد تا بتواند نتیجه بازی را تغییر دهد. همین موضوع مالکیت را به سود آبی‌پوشان ایرانی تغییر داد.

حملات خوب استقلالی‌ها به سد محکمی به نام معیوف خورد. در ادامه با گذشت زمان آرام آرام انگیزه‌های استقلال تحلیل رفت و آن‌ها تقریباً به کامبک ناامید شدند. الهلال از این موقعیت استفاده کرد و چند حمله خطرناک را پایه ریزی کرد و در شرایطی که دفاع استقلال از هم گسسته بود، حسینی یک تنه مقابل خط آتش قدرتمند این تیم عربستانی ایستاد تا شکست سنگین‌تر نشود.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۳۸- گومیس) - پاس عمقی پری را برای گمیس روی لیز خوردن مرادمند به این مهاجم فرصت طلب رسید تا با چیپ دروازه سید حسین حسینی را باز کند.

۲-۰ (دقیقه ۵۶- سالم الدوساری) - موسی مارگا با پاسی دقیق توپ را به سالم الدوساری رساند تا او در فضا خالی به راحتی توپ را از میان پاهای حسینی درون دروازه بفرستد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۵- ضربه ایستگاهی استقلال را حسین‌زاده به محوطه الهلال ریخت و ضربه سر یزدانی به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳- سانتر کوتاه غفوری با ضربه سرکش مطهری همراه شد اما معیوف مانع از ورود توپ به دروازه شد.

دقیقه ۵۱- شوت سالم الدوساری بعد از تغییر مسیر توسط حسینی دفع شد.

دقیقه ۷۱- ضربه سر تماشایی آرمان رمضانی روی ارسال قاسمی نژاد را معیوف در آخرین لحظه راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۵- نفوذ استقلال و شوت زمینی آن‌ها عبدالله معیوف با پا دور کرد.

دقیقه ۸۹- ضربه متئوس پری را را حسینی دور کرد و در ادامه پاس موسی مارگا را قطع کرد.

دقیقه ۲+۹۰- در مصاف تک به تک سالم الشهری با حسینی، این گلر استقلال بود که اجازه دریبل شدنش را به بازیکن عربستانی نداد..

کد خبر 521855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.