۹۰۰ هکتار زمین خالی در بیرجند وجود دارد

سرپرست شهرداری بیرجند با اشاره به مساحت ۳هزار و ۶۰۰ هکتاری بیرجند گفت: ۹۰۰ هکتار زمین خالی متعلق به اوقاف و بنیاد مستضعفان داریم، اما با این وجود درخواست افزایش محدوده شهر مطرح می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی عدل امروز _دوشنبه ۲۲ شهریورماه_ در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: شهرداری‌ها در کنار وظایف ذاتی چون عمران شهری و رسیدگی به مسائل پارک‌ها باید به صورت ویژه رسیدگی کنند.

وی با اشاره به فعالیت سه خانه محله در بیرجند در راستای مسائل فرهنگی شهر، گفت: همچنین پناهگاهی برای بی خانمان‌ها راه‌اندازی کردیم که بتوانند برای مدت کوتاهی در آنجا اسکان داشته باشند.

سرپرست شهرداری بیرجند تاکید کرد: این نکته درست است که نباید از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ برای شهرداری‌ها درآمد پایدار ایجاد شود ولی باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که در صورت حذف این درآمد برای درآمدزایی شهرداری چه باید کرد.

طرح تفصیلی بیرجند بازنگری نشده است

عدل با اشاره به اینکه باید در زمینه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری تدبیری بیندیشیم، اظهار کرد: طرح جامع تفصیلی شهر بیرجند سال‌ها است که بازنگری نشده و همان زمان نیز به شرایط و اقلیم شهر بیرجند در تدوین طرح توجهی نشده است.

وی با اینکه منطقه بندی شهری باید مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: چرا باید در منطقه زعفرانیه در زمین ۴۸۰ هکتاری ساختمان حدود ۱۰ طبقه‌ای ساخته شود در حالی که وسعت زمین در آنجا وجود دارد که نشان از برخی سودجویی‌ها است.

سرپرست شهرداری بیرجند تصریح کرد: سه هزار و ۶۰۰ هکتار مساحت در بیرجند داریم که از این میزان ۹۰۰ هکتار خالی است که دست اوقاف و بنیاد مستضعفان و برخی دیگر از ادارات است.

مالیات بر زمین‌های خالی به عنوان یکی از درآمدهای پایدار شهرداری

عدل با بیان اینکه مالیات بر زمین‌های خالی می‌تواند به عنوان یکی از درآمدهای پایدار شهرداری‌ها مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: با وجود این همه زمین خالی باز دارند بیش از ۴۰۰ هکتار به محدوده شهر اضافه می‌کنند که باعث تعجب است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در شرایطی می‌توان به محدوده شهر اضافه کنیم که زمین‌های خالی ساخت و ساز شده و بافت فرسوده نیز به روز شود.

سرپرست شهرداری بیرجند با بیان اینکه در پادگان بیرجند نیز اتفاق عجیبی رخ می‌دهد، افزود: در ۱۳ هکتار پادگان توسط راه و شهرسازی ابر سازه ساخته می‌شود که بعد برای مردم مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

منبع: مهر

کد خبر 521837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.