شهردار آینده اصفهان به برنامه ۱۴۰۵ پایبند باشد

یک کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: هدف برنامه ۱۴۰۵ تبدیل شدن اصفهان به شهری زیست پذیر است و انتظار می‌رود شهردار آینده اصفهان به این برنامه پایبند باشد.

مجید عموچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با پشتوانه علمی و کارشناسی بسیار دقیق و مفصل برنامه‌های پنج ساله تهیه شده و معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان مسئول آن است. در این برنامه‌ها اهداف و چشم اندازهایی تعیین شده تا شهرداری بر اساس آن رو به جلو حرکت کند.

این کارشناس ارشد راه و ترابری با بیا اینکه برنامه‌های اصفهان ۹۵ و اصفهان ۱۴۰۰ اجرایی شده است، افزود: برنامه اصفهان ۱۴۰۵ نیز تدوین شده، هدف این برنامه تبدیل شدن اصفهان به شهری زیست پذیر است که یکی از مهمترین شاخصه‌های مدنظر این برنامه کاهش آلایندگی هوا است.

عموچی تصریح کرد: در این راستا ریز برنامه‌هایی به منظور کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان تعریف شده است که از مهمترین آن می‌توان به افزایش سهم دوچرخه سواری، گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی از قبیل مترو و اتوبوس و افزایش استفاده از حمل و نقل غیر موتوری شامل دوچرخه یا موتور برقی اشاره کرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود شهردار آینده اصفهان به آنچه که حاصل این کار کارشناسانه و طولانی مدت بوده است، پایبند باشد.

این کارشناس ارشد راه و ترابری تاکید کرد: بهتر است حوزه گسترش حمل و نقل عمومی یا گسترش مسیرهای دوچرخه سواری هم سو با برنامه‌های از پیش تعیین شده باشد تا حمل و نقلی پایدار داشته باشیم.

عموچی افزود: این برنامه در حوزه خدمات شهری و به منظور مقابله با خشکسالی نیز دستورالعمل دارد تا بتوان فضای سبز شهری اصفهان را در این شرایط حفظ کرد و حتی گسترش داد.

وی با بیان اینکه در این برنامه دستورالعمل‌ها تا سطح پروژه‌های شهری تدوین شده است، گفت: به طور مثال در حوزه حمل و نقل تعداد و جانمایی پایانه‌ها، احداث مسیرهای اتوبوس تندرو و روند پیشبرد خط دو مترو اصفهان مشخص شده است و چنانچه شهردار اصفهان در این قالب منسجم پیش برود، می‌تواند در پیشبرد برنامه‌ها موفق باشد.

کد خبر 521749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.