بزرگترین بام سبز آسیا؛ شالیزاری بر فراز یک دانشگاه

دانشگاه دولتی Thammasat واقع در بانکوک تایلند از معروف‌ترین مراکز آموزشی کشور به حساب می‌آید که نخبگان بسیاری را در خود پرورش داده است؛ بام این مرکز بزرگ را شالیزاری کاملا سبز فرا گرفته و بر شهرت هر چه بیشتر دانشگاه افزوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بزرگ‌ترین بام سبز آسیا بر فراز دانشگاه Thammasat واقع شده و از زمان ایجاد تا امروز به عنوان شالیزاری برای پرورش برنج مورد استفاده قرار گرفته شده است. این پوشش سبز، فضایی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده و به الهام از مزارع برنج اطراف طراحی شده است. طراحان بزرگترین بام سبز آسیا، آن را به شکل حرف H انگلیسی طراحی کرده‌اند و از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای پرورش گیاهان بر پشت بام‌ها بهره گرفته‌اند.

گودال‌هایی مدرن در سراسر بام دانشگاه احداث شده است که اضافه‌های آب باران را به خود جذب می‌کند و در مواقع کم‌آبی برای پرورش مزارع مورد استفاده قرار می‌دهد. ظرفیت ذخیره آب در این منابع بیش از سه میلیون گالن است که برای رشد برنج به عنوان گیاهی با بیشترین نیاز به رطوبت کفایت می‌کند. هر ساله حجم زیادی از برنج در بزرگترین بام سبز آسیا تولید می‌شود ضمن اینکه مزارع کوچک بسیاری در این بام نیز به پرورش سایر سبزیجات و میوه‌ها اختصاص داده شده است.

مواد غذایی تولید شده بر بام دانشگاه Thammasat به صورت غذای پخته و آماده بین دانشجویان و ساکنان اطراف توزیع می‌شود ضمن اینکه بعضی از سبزیجات نیز در کافه دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که پسماندهای غذایی نیز به عنوان کود به مزارع دانشگاه بازگردانده می‌شد تا به رشد بیشتر گیاهان کمک کند.

مزرعه سبز دانشگاه Thammasat همزمان با تولید مواد غذایی، مزایای بسیاری را برای شهر به ارمغان آورده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش دمای هوای اطراف و پاکسازی محیط از گازهای آلاینده اشاره کرد.

کد خبر 521737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.