تنش آبی، دلیل تشنگی درختان معابر کرج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از بازگشایی مجدد همه پارک‌های شهر خبر داد و گفت: آبیاری اغلب درختان کاشته شده در سطح معابر شهری از طریق تانکرهای آب صورت می‌گیرد و قطره‌ای نیست و صرفاً درختان بلوارها از طریق سیستم قطره‌ای آبیاری می‌شوند.

به گزارش ایمنا، پیمان بضاعتی پور با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته پارک دانایی تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: عملیات احداث این پارک ۲۳ هکتاری از اواسط سال ۹۸ آغاز شده و تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این پارک شامل سه کیلومتر پیست دوچرخه سواری، سه کیلومتر پیست پیاده روی، مبلمان سنگی متناسب با بافت کوهستانی منطقه، آب‌نما، برکه، آبشار و … است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: برای بهره برداری از این پارک اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

بضاعتی پور در ادامه با اشاره به بازگشایی مجدد همه پارک‌های کرج گفت: از چند روز گذشته همه پارک‌های کرج با حفظ پروتکل‌های بهداشتی پذیرایی شهروندان هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت سیستم آبیاری درختان معابر تصریح کرد: آبیاری اغلب درختان کاشته شده در سطح معابر شهری از طریق تانکرهای آب صورت می‌گیرد و قطره‌ای نیست و صرفاً درختان بلوارها از طریق سیستم قطره‌ای آبیاری می‌شوند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج تاکید کرد: این درختان اغلب هفته‌ای یا ۱۰ روز یک بار آبیاری می‌شدند ولی با توجه به کاهش محسوس منابع آب‌های زیرزمینی زمان پر شدن تانکرهای آب افزایش پیدا کرده است.

بضاعتی پور با بیان اینکه اگر یک تانکر در یک شبانه روز ۲۴ سرویس آب می‌رساند حالا این به ۱۲ سرویس رسیده است، تاکید کرد: با این اوصاف در مقایسه با گذشته میزان آبدهی به درختان کاهش پیدا کرده و کمی نامنظم شده است که البته به خاطر کاهش باران و دبی چاه‌ها اجتناب ناپذیر است.

منبع: ایسنا

کد خبر 521666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.